انجام 2760 مورد بازرسی از مراکز مختلف توزیع کالاهای اساسی کردستان

سرویس کردستان - رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: تاکنون در استان کردستان بالغ بر 2 هزار و 760 مورد بازرسی از مراکز مختلف توزیع کالاهای اساسی صورت گرفته است.

به گزارش کرد پرس، پیمان اسکندری در چهل و یکمین جلسه قرارگاه امنیت غذایی کردستان که با هدف مدیریت بازار و اصلاح فرآیند توزیع کالا برگزار شد، گفت: با اصلاح فرآیندهای قبل از توزیع و شناسائی گلوگاه ها می توان بازار را کنترل و به جای بازرسی مکرر با نظارت بر نحوه توزیع، از هرگونه مشکلات بعدی جلوگیری کرد.

وی اظهار کرد: در تمامی جلسات قرارگاه امنیت غذایی دعوت از تجار، بازرگانان، عاملین پخش و صاحبان فروشگاه های زنجیره ای می تواند نقش بسزایی در کنترل قیمت ها و کاهش هزینه های بازرسی داشته باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به اینکه از ابتدای دستور بازرسی بازار توسط اکیپ قرازگاه امنیت غذایی، تاکنون در استان کردستان بالغ بر 2 هزار و 760 مورد بازرسی از مراکز مختلف توزیع کالاهای اساسی صورت گرفته است، افزود: بیشترین بازرسی های صورت گرفته از مراکز توزیع نهاده های دامی، خبازی ها، فروشگاه های مواد پروتئینی و میوه و سبزیجات بوده اند و ده رقم کالای اساسی مختلف با مشاهدات میدانی بازرسین رصد شده است.

اسکندری از تشکیل پرونده برای بالغ بر 300 نفر از متخلفین خبر داد و ادامه داد: بازرسین مستقر در سازمان جهاد کشاورزی و مدیریت های شهرستان ها پس از رویت هرگونه تخلف، مستقیما نسبت به تشکیل پرونده و ارجاع به سازمان تعزیرات جهت اعمال قانون اقدام و دستگاه احکام مرتبط با مجرمین و متخلفین را صادر خواهد کرد.

وی بیشترین مشکلات مرتبط با تخلفات را در خبازی ها عنوان کرد و یادآور شد: شورای آرد و نان بارها تذکرات خود را به متخلفین داده و حتی سهمیه آرد خبازی های متخلف را قطع خواهد کرد.

درج قیمت فروش محصولات مختلف در فروشگاه ها و سوپر مارکت های سطح شهرها و روستاهای استان از موارد دیگری بود که مورد بحث قرار گرفت و رئیس سازمان جهاد کشاورزی، بیان کرد: قیمت تولیدکننده و وارد کننده درج شده بر روی کالا باید عیناً منطبق با قیمت فروش بر اساس صورتحساب های صادره (فاکتورهای فروش) باشد و با احتساب مالیات بر ارزش افزوده و یا معاف از مالیات بر ارزش افزوده در کنار قیمت به منظور جلوگیری از اخذ مضاعف مالیات درج شود.

توزیع اقلام تنظیم بازار مصرف خانوارها در اسرع وقت از جمله دغدغه هایی بود که اسکندری به آن اشاره کرد و گفت: تدوین برنامه‌های تامین معیشت آحاد مردم به منظور کنترل و تعدیل قیمت و تنظیم بازار کالا‌های اساسی از جمله وظایفی است که به جهاد کشاورزی واگذار شده که در این اثنا، توزیع برنج در دونوع تایلندی و هندی، توزیع شکر در 3 نوع مصرف خانوار، مصرف صنف و صنعت و مصرف اتحادیه تعاونی زنبورداران و نیز توزیع مرغ و گوشت قرمز تنظیم بازار با توجه به نزدیک شدن ایام پایانی سال و افزایش پیک مصرف به جد در دستور کار قرار گرفته است.

وی جلب مشارکت تعاونی های تولید، تشکل ها و تعاونی های تخصصی در تصمیم گیری های مرتبط با محوریت ضرورت های مورد نیاز در حوزه های پیش آگاهی در تامین و رصد هوشمندانه توزیع و نظارت بر کمیت و کیفیت و قیمت محصولات کشاورزی را خواستار شد تا احتمال هرگونه کمبود یا مازاد نیاز محصولات کشاورزی وجود نداشته باشد.

کد خبر 27416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha