اجرای رتبه بندی معلمان قطعی است

سرویس کردستان - مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با اشاره به قطعی شدن اجرای رتبه بندی معلمان، گفت: مهمترین اولویت کاری و گفتمان مشترک مجموعه روشنگری موضوع با بهره گیری از ظرفیت های مختلف است.

به گزارش کرد پرس، رشید قربانی در گردهمایی مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق تابعه کردستان که در باشگاه فرهنگیان سنندج برگزار شد، با اشاره به شرایط کرونا و آموزش دانش آموزان به صورت غیر حضوری و عقب افتادگی تحصیلی، افزایش آمار دانش آموزان تکرار پایه را از عواقب شرایط حاکم دانست و گفت: کم آموزی باعث مردودی و بعضاً ترک تحصیل دانش آموزان می شود که ضرورت دارد به این موضوع توجه خاص صورت گیرد.

وی همچنین به اهمیت حضور و فعالیت مشاوران در مدارس پرداخت و با بیان اینکه در زمان فعالیت کامل مدارس، از طریق مشاوران مدارس، رفتارهای پر خطر، مسائل تحصیلی و تربیتی دانش آموزان رصد و اقدامات لازم صورت می گرفت که در شرایط کرونا به جهت وضعیت موجود ارتباطات کم شده است، افزود: یکی از مسائل مبتلا به، ترک تحصیل و تکرار پایه می باشد که مشکلاتی را بوجود آورده است.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان خلأ ایجاد شده در پیگیری برنامه های تربیتی و ورزشی را یکی دیگر از عواقب شرایط کرونا بر شمرد که نیازمند توجه و پیگیری است.

قربانی اهتمام و تلاش برای جذب و پوشش تارکین تحصیل را یک اقدام ارزشمند و از مهمترین اولویت های کاری عنوان کرد که باید در سطح شهرستان ها و مناطق پیگیری شود.

وی به لایحه رتبه بندی معلمان و عزم دولت و مجلس، برای اجرایی شدن آن پرداخت و با بیان اینکه مسئولین در اجرای این لایحه، پذیرفته اند که به فرهنگیان خدوم توجه کنند، از اجرای قطعی رتبه بندی برای معلمان و تمدید همسازی حقوق بازنشستگان خبر داد و ادامه داد: ضرورت دارد در این خصوص روشنگری لازم صورت گیرد تا همکاران به طور کامل در جریان روند امور قرار گیرند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با تاکید بر اینکه اجرایی شدن لایحه رتبه بندی معلمان نیازمند طی مراحل آن از مجاری قانونی، تهیه و تدوین آیین نامه است که زمان بر بوده و باید فرایند های آن تکمیل شود، یکی از اقدامات شهرستان ها و مناطق را اقدامات تبیینی و روشنگری عنوان کرد.

قربانی بر بهره گیری از کلیه ظرفیت ها به خصوص برگزاری نشست های توجیهی و استفاده از فضای مجازی به منظور روشنگری همکاران با همراهی کلیه بخش ها تاکید کرد و با بیان اینکه رویکرد ما در این خصوص، اقناعی است، یادور شد: با برگزاری جلسات مختلف با مدیران و معاونین مدارس، معلمان، اولیای دانش آموزان برنامه ها پیگیری و منتج به نتیجه شود.

وی توجه به سلامت دانش آموزان و ایمنی مدارس و پیشگیری از بروز خطرات و حوادث احتمالی را از مهمترین اولویت های کاری عنوان و به مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق توصیه کرد که این موضوع را مدیریت کنند.

کد خبر 27418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha