۳۵۰ تن مرغ کشتار و در سطح بازارهای کردستان توزیع شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: با کشتار ۳۵۰ تن مرغ، رکورد کشتار و توزیع مرغ در سال ۱۴۰۱ در استان شکسته شد.

به گزارش کرد پرس، پیمان اسکندری با بیان اینکه هیچ گونه کمبود و مشکلی در زمینه کالاهای اساسی در استان نداریم، گفت: از مجموع مرغ کشتار شده در استان ۱۱۵ تن در سنندج و مابقی در سایر شهرستان‌های استان توزیع شده است.

وی اظهار کرد: با توجه به افزایش تقاضا و حضور مسافران نوروزی دیروز ۲۷ اسفند هم ۳۱۶ تن مرغ در استان کشتار شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به اینکه در راستای تنظیم بازار و تامین نیاز مردم دومین واحد عرضه گوشت قرمز در سنندج راه اندازی شده است، افزود: این واحد به همت دامدار نمونه استان فرهاد آقایی و با همکاری کشتارگاه صنعتی دام سنندج ایجاد شده است.

اسکندری با اشاره به اینکه این واحد در خیابان طالقانی سنندج راه اندازی شده است، ادامه داد: در این محل گوشت قرمز تنظیم بازار به قیمت مصوب و کمتر از قیمت بازار عرضه می شود.

وی با بیان اینکه ۳۵۰ تن میوه شب عید در استان توسط اتحادیه تعاون روستایی در سال جاری توزیع می شود، یادآور شد: از ۲۴ اسفند تاکنون ۶۰ درصد سهم میوه شب عید استان توزیع شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه ۳۰ غرفه عرضه میوه شب عید در استان دایر است، بیان کرد: در این غرفه ها هر کیلوگرم پرتقال به قیمت ۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان، سیب قرمز ۲۶ هزار و سیب زرد هم ۲۸ هزار تومان عرضه شده است.

کد خبر 2753732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha