کشف ۳ تُن فرآورده خام دامی فاسد در کردستان

رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی کردستان گفت: در اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی ۳ هزار و ۶۷۴ کیلوگرم انواع فرآورده خام دامی غیر قابل مصرف و فاسد کشف و ضبط شد.

به گزارش کرد پرس، محمدطاهر پارسافر با بیان اینکه اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی ویژه نوروز ۱۴۰۲ و ماه مبارک رمضان در استان با تمام توان در جریان است، گفت: از ۱۳ اسفند پارسال تاکنون ۱۰ هزار و ۷۰ فقره بازدید از مراکز عرضه فرآورده های خام دامی شامل مرغ فروشی، قصابی، رستوران های داخل شهر و بین راهی، جگر و کبابی ها، فست فودها و غذای آماده بازدید شد.

وی با اشاره به اینکه در این مدت ۶۸ صورت جلسه تخلف مراکز برای ارجاع به مراجع قضایی و تعزیراتی تنظیم و ۲ مرکز متخلف هم پلمب شد، به شهروندان اطمینان خاطر داد که در اجرای این طرح، تمامی مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی در استان مورد بازرسی مستمر، منظم و سرزده اکیپ های دامپزشکی قرار می گیرد.

رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی کردستان افزود: در اجرای این طرح، ۱۵۰ کارشناس و بازرس در قالب ۷۶ گروه ساماندهی شده است و روزانه ۸۶ بازرس در قالب ۴۴ گروه، وظیفه نظارت بر مراکز تولید، نگهداری، توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی را در سطح استان بر عهده دارند.

پارسافر اظهار کرد: با توجه به مخاطرات بهداشتی زیاد، شهروندان از خرید فرآورده های خام دامی فاقد هویت و محصولات عرضه شده توسط افراد دوره گرد و ماشین های سیار خوداری کنند و در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک و یا تخلف بهداشتی، مراتب را به نزدیکترین شبکه دامپزشکی اطلاع و یا از طریق تماس با سامانه اطلاع رسانی ۱۵۱۲ به اداره کل دامپزشکی استان گزارش دهند.

کد خبر 2753865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha