ذخیره‌سازی نفت اقلیم کردستان به دنبال دستور توقف صادرات از طریق ترکیه

سرویس جهان- برخی شرکت‌های نفتی خارجی، به دنبال دستور توقف صادرات نفت اقلیم کردستان پس رای دادگاه بین‌المللی پاریس، روند ذخیره سازی نفت خام استخراج شده از میدان‌های نفتی را آغاز کرده‌اند.

به گزارش کردپرس، صدور روزانه بیش از ۴۰۰ بشکه نفت خام از اقلیم کردستان عراق، به دنبال برنده شدن دولت مرکزی عراق در پرونده شکایت از ترکیه به خاطر اقدام یکجانبه در صدور نفت این منطقه متوقف شده است.

بر اساس گزارش نشریه ترید اربیا، پس از اقدام ترکیه به توقف صادرات نفت اقلیم کردستان به دستور عراق، اکنون برخی شرکت‌های نفتی خارجی در اقلیم کردستان هم انتقال نفت به خط لوله اقلیم کردستان- ترکیه را متوقف کرده اند.

شرکت نفتی دی ان او نروژ از جمله شرکتهای خارجی که در چندین پروژه نفتی اقلیم کردستان مشارکت دارد، انتقال نفت از چند میدان نفتی مانند پیشخابور و تاوکه به خط لوله انتقال نفت اقلیم کردستان به ترکیه را متوقف کرده است.

این شرکت روند استخراج نفت را متوقف نکرده بلکه اقدام به ذخیره‌سازی آن در تانکرهای ذخیره نفت کرده است.

اما بر اساس این گزارش, شرکتهای خارجی فعال در اقلیم کردستان تنها امکان ذخیره‌سازی نفت برای چند روز را داشته و منتظرند دولت مرکزی عراق، اقلیم کردستان و ترکیه مکانیسم جدیدی برای ازسرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان بیابند.

کد خبر 2753890

برچسب‌ها