اختصاص هزار میلیارد تومان برای حمایت از تولید در کردستان

نماینده مردم شهرستان های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی گفت: برای هر استان در سال جاری مبلغی حدود یک هزار میلیارد تومان در راستای حمایت از تولید واریز می شود.

به گزارش کرد پرس، بهزاد رحیمی در جلسه شورای اداری استان کردستان، تورم را از دغدغه های اصلی مردم عنوان کرد و گفت: می طلبد که همه مسئولان کنترل تورم و افزایش تولید را در برنامه های اجرایی خود بگنجانند.

وی با بیان اینکه زیربنای تحقق شعار سال در مجلس شورای اسلامی، بودجه سال ۱۴۰۲ بوده که با رویکرد مناسبی به مهار تورم و افزایش تولید پرداخته است، اظهار کرد: برای هر استان در سال جاری مبلغی حدود یک هزار میلیارد تومان برای حمایت از تولید واریز می شود.

نماینده مردم شهرستان های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی، اشتغال و کارآفرینی را اولویت استان کردستان در راستای تحقق شعار سال عنوان کرد و افزود: یکی از ابزارهای رشد اشتغال و کارآفرینی در استان، اعتبارات ماده ۱۸ است.

رحیمی پیشرفت و دسترسی کامل به اعتبارات ماده ۱۸ در استان کردستان را در گرو ۳ عامل مولد سازی، وصول درآمدهای مالیاتی و وصول حقوق دولتی معادن عنوان کرد و ادامه داد: تحقق این سه عامل می تواند بر افزایش اشتغالزایی و تولید در استان تأثیر گذار باشد.

وی یادآور شد: در حوزه محرومیت زدایی و کمک به اقشار آسیب پذیر، یارانه ۳۱۵ هزار میلیارد تومانی مجلس برای خانوار و همچنین یارانه نان ۲ عامل موثر بر تحقق شعار سال است.

نماینده مردم شهرستان های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه افزایش حقوق به میزان ۲۰ درصد در نگاه اول مورد رضایت کارمندان دولت نخواهد بود، بیان کرد: از طرفی دیگر، افزایش معافیت های مالیاتی به ۱۰ میلیون تومان، می تواند کمکی برای جبران حقوق کارمندان دولت باشد.

رحیمی گفت: انتظار می رود که مجموعه مدیریت استان در قالب برنامه هفتم قدم های مناسبی برای توسعه کردستان و رفع کمبودهای این استان بردارند و با شناسایی درست ضعف های استان، مسیر توسعه را هموار کنند.

کد خبر 2753895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha