انهدام بیش از ۲۸۵ هسته داعش و کشته شدن ۳۹۷ عضو داعش پس از شکست این گروه در باغوز

سرویس سوریه - «نوروز احمد» عضو فرماندهی کل SDF در چهارمین سالگرد شکست داعش در باغوز از انهدام بیش از ۲۸۵ هسته داعش در منطقه و دستگیری ۲۳۲۳ عضو داعش و کشته شدن ۳۹۷ عضو دیگر آن توسط نیروهای SDF پس ازنبرد باغوز خبر داد.

به گزارش کردپرس، «نوروز احمد» عضو فرماندهی کل نیروهای سوریه دموکراتیک (SDF) در چهارمین سالگرد شکست داعش در باغوز اعلام کرد که پس از نبرد باغوز تاکنون بیش از ۲۸۵ هسته داعش توسط آنها منهدم شده، ۳۹۷ عضو داعش کشته شده و ۲۳۲۳ عضو دیگر آن نیز دستگیر شده‌اند.

نوروز احمد از فرماندهان SDF در سالگرد شکست داعش در باغوز در مصاحبه‌ای با آژانس خبری فرات با بیان اینکه آنها در شرایط حساسی به سر می برند، اعلام کرد: «به دلیل اینکه با شکست داعش در باغوز خلافت داعش پایان یافت، پیروزی بسیار مهمی برای جهان به انجام رسید، این پیروزی فقط برای مردم منطقه نبود زیرا داعش تهدیدی برای کل جهان بود.»

وی در ادامه گفت: «پیشتر نیز اعلام کرده‌ایم که تهدید داعش همچنان ادامه دارد. هسته‌های پنهان داعش هنوز در منطقه وجود دارند. پس از شکست باغوز آنها خود را درون غیرنظامیان پنهان کردند و در میان آنها طرفدارانی هم دارند. به همین جهت عملیات علیه هسته‌های پنهان داعش ادامه خواهد داشت و پیشتر در این زمینه پیروزی‌های بزرگ بسیاری به دست آمده است. پس از باغوز، بسیاری از سرکرده‌های داعش که هسته‌های مخفی داعش را اداره می‌کردند توسط نیروهای ما دستگیر شدند و عملیات ما همچنان علیه دیگر عناصر باقی‌مانده داعش ادامه دارد.»

نوروز احمد افزود: «پس از شکست داعش در باغوز تاکنون ده‌ها عملیات علیه داعش در اردوگاه هول، تل براک، تل‌حمیس، رقه، دیرالزور، طبقه، سرین و بسیاری از مناطق دیگر انجام شده است. به ویژه پس از حملات ارتش ترکیه و شبه‌نظامیان وابسته به آن به سرکانی و گره‌سپی، داعش حملات گسترده‌ای مانند حمله به زندان‌های رقه و زندان سینا در حسکه، انجام داد. داعش در این مدت ۳۵۲ حمله انجام داد. در نتیجه عملیات‌های انجام شده ما با حمایت ائتلاف بین‌المللی و نیروهای امنیت داخلی مدیریت خودگردان(آسایش)، بیش از ۲۸۵ هسته داعش را منهدم کردیم و ۳۹۷ تن از اعضای داعش توسط نیروهای ما کشته و ۲۳۲۳ عضو داعش نیز دستگیر شدند.»

کد خبر 2753937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha