لزوم فرستادن کمیته‌ای حقیقت‌یاب جهت شناسایی جنایات صورت‌گرفته در عفرین

سرویس سوریه - سازمان حقوق بشر منطقه جزیره و اتحادیه وکلای شمال و شرق سوریه با برگزاری تجمعی خواستار فرستادن کمیته‌ای حقیقت‌یاب مستقل به مناطق تحت تصرف ترکیه و شبه‌نظامیان وابسته به آن در شمال سوریه جهت شناسایی جنایات صورت گرفته در این مناطق شدند.

به گزارش کردپرس، سازمان حقوق بشر منطقه جزیره و اتحادیه وکلای شمال و شرق سوریه با برگزاری تجمعی در مقابل نمایندگی سازمان ملل متحد در امور پناهجویان در قامشلو از سازمان ملل متحد خواستند که کمیته‌ی حقیقت‌یاب مستقلی را به مناطق تحت تصرف ترکیه و شبه‌نظامیان وابسته به آن در شمال سوریه جهت شناسایی جنایات صورت گرفته در این مناطق بفرستد.

به نوشته آژانس خبری هاوار، سازمان حقوق بشر منطقه جزیره و اتحادیه وکلای شمال و شرق سوریه با برگزاری تجمع و صدور بیانیه‌ای مشترک کشتار جندرس را محکوم کردند.

در این تجمع که در مقابل دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در امور پناهجویان در قامشلو برگزار شد، «جوان محمد» رئیس مشترک اتحادیه وکلای منطقه جزیرە بیانیه مشترک را قرائت کرد. 

در این بیانیه آمده است که دولت ترکیه و شبه‌نظامیان وابسته به آن در مناطق اشغالی مرتکب اقداماتی شنیع علیه حقوق بشر و توافقات بین‌المللی شده اند.

همچنین در این بیانیه از سازمان ملل متحد خواسته شد که اقدامات لازم را برای حفاظت از ساکنان اصلی عفرین و اعمال فشار بر ترکیه برای پایان دادن به تصرف عفرین انجام دهد و همچنین از دولت ترکیه خواسته شد که مسئولیت‌های قانونی خود به عنوان کشوری که عفرین را تصرف کرده انجام داده و امنیت عفرین را تضمین کند و عاملان کشتار جندرس را پاسخگو کند و تمام اقداماتی که تا به امروز علیه مردم عفرین انجام شده را متوقف کند.

انجمن وکلای شمال و شرق سوریه و سازمان حقوق بشر منطقه جزیره در این بیانیه همچنین از سازمان ملل خواستند که کمیته حقیقت‌یاب بین‌المللی مستقلی را به مناطق تصرف‌شده شمال سوریه بفرستد تا وضعیت انسانی و حقوق بشر در این مناطق را شناسایی کند و با مداخله خود جنایات انجام شده در عفرین را متوقف کند و جنایتکاران و حامیان آنها را در دادگاه‌های بین‌المللی به منظور حمایت از ساکنان واقعی عفرین محاکمه کند.

کد خبر 2753940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha