یک میلیون و ۸۷۱ مسافر نوروزی از جاذبه های تاریخی کردستان بازدید کردند

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان گفت: در این ایام تعطیلات یک میلیون و ۸۷۱ هزار مسافر و گردشگر خارجی از اماکن و جاذبه های تاریخی استان بازدید کردند.

به گزارش کرد پرس، منصور مهرزاد با اشاره به میزان مسافران نوروزی در کردستان، گفت: از ۲۵ اسفند ماه سال گذشته تا دوازدهم فرودین ماه ۳۹۶ هزار و ۵۲۶ نفر در مراکز اقامتی دایم و موقت استان اقامت داشته که بیشترین آن مربوط به شهرستان های مریوان، سروآباد، بانه، سنندج و کامیاران بوده است.

وی از رشد ۲۲ درصدی آمار اسکان مسافران نوروزی در مراکز اقامتی استان در طول این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: از ۲۵ اسفند ماه سال گذشته تا دوازدهم فرودین ماه یک میلیون و ۸۷۱ هزار نفر گردشگر داخلی و خارجی از جاذبه های گردشگری کردستان بازدید کرده که نسبت به سال ۱۴۰۱ رشد ۲۲ درصدی داشته است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان اظهار کرد: همچنین در طول این مدت آمار مسافران نوروزی خارجی در استان ۲۶ هزار نفر بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد ۵۳ درصدی برخوردار بوده است.

مهرزاد از تشدید نظارت و انجام ۹۲۷ مورد بازدید نظارتی از تاسیسات گردشگری شامل هتل، رستوران بین راهی و دفاتر خدمات مسافرتی به منظور ارائه خدمات شایسته به مسافران و گردشگران نوروزی از ابتدای تعطیلات تا روز گذشته در کردستان خبر داد.

وی یادآور شد: خوشبختانه در طول این ایام هیچ گونه مورد پلمپ اماکن بابت دریافت اجاره بهاء اضافی از مسافران نداشته ایم اما مواردی جزئی بابت عدم رعایت بهداشتی و یا نواقص امکانات و تجهیزات به مسئولان واحدهای اقامتی داده شده است.

کد خبر 2754095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha