ایلام با کمک همه باید مهیای کنگره اربعین ۱۴۰۲ شود

سرویس ایلام - استاندار ایلام در دیدار با فرماندار، امام جمعه و اعضای شورای تامین شهرستان مهران بر آماده‌سازی مقدمات برگزاری اربعین ۱۴۰۲ تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، حسن بهرام نیا با بیان اینکه مهران گرانیگاه و قطب اربعین کشور است، افزود: برگزاری باشکوه اربعین سال ۱۴۰۱ و کسب رتبه نخست ایلام در بین ۵ استان هدف اربعین و ۳۱ استان کشور که موجب شد لبخند رضایت بر سیمای رهبری نقش ببندد نتیجه همدلی و هم آوایی همه مردم و مسئولان بود.

وی با قدردانی از نقش سپاه، نیروی امنیتی، مرزبانی و دستگاه های خدمت رسان و همه دست اندارکاران برای برگزاری کنگره اربعین سال ۱۴۰۱، در استان گفت: نتیجه این همدلی و هم آوایی برگزاری باشکوه اربعین در سال ۱۴۰۱ بود.

بهرام نیا در ادامه با اشاره تردد زوار از مرز مهران در ایام نوروز ، یادآور شد: تردد در ایام نوروز در برخی روزها به ۲۶ هزار نفر رسید، اما میانگین تردد در ایام نوروز حدود ۱۳ هزار بود. 

استاندار ایلام در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات انجام شده پس از اربعین ۱۴۰۱ در مهران، گفت: پس از کنگره اربعین ۱۴۰۱، ساماندهی گمرک در دستور کار گرفت و با تلاش انجام شده و اهتمام شورای تامین، قانون در گمرک مهران حاکم شد و حق و حقوق دولت احصا و در حال حاضر تعداد با ۱۳ جرثقیل و ۲۰ لیفتراک عملیات تخلیه و بارگیری انجام می شود که این در حالی بود که در گذشته با ۷ جرثقیل و ۵ لیفتراک عملیات تخلیه و بارگیری انجام می شد.

بهرام نیا با بیان اینکه ظرفیت بالای نفت و گاز ایلام برای پارس غربی هدف‌گذاری شده است، گفت: این پارس غربی باید تبدیل به یک گفتمان شود.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در پایانه مهران برای جلوگیری مسافر فروشی و سیم کارت فروشی خارج از عُرف قانون، گفت: با اقدامات انجام شده باجه فروش بلیط و گیت فروش سیم کارت به پشت گیت و در داخل پایانه راه اندازی شد.

نماینده عالی دولت در بخش سوم سخنان خود با تاکید ساماندهی سیمای شهری، مبلمان و فضاسازی شهر مهران، گفت: شهر مهران بعنوان یک شهر زائر پذیر و گردشگری باید الگو باشد و نیازمند است بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه شهر مهران دارای کارکرد استانی و ملی است، گفت: توجه به شهر مهران ضروری است که نبود سرویس بهداشتی در پل زائر باید مورد توجه قرار گیرد که ساخت این سرویس ها در کمسیون ماده ۵ پیگیری می شود.

وی اضافه کرد: اخذ مجوز برای پتروشیمی مهران و بازگشایی بازارچه مرزی مهران به منظور توجه به معیشت مرزنشینان پیگیری می شود.

کد خبر 2754117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha