هدف اصلی عادی‌سازی روابط ترکیه و سوریه شکست پروژه مدیریت خودگردان است

سرویس سوریه - «سهام داوود» دبیر کل حزب سوریه آینده در خصوص عادی‌سازی روابط میان آنکارا و دمشق اعلام کرد که هدف از این اقدام شکست پروژه مدیریت خودگردان دانست.

به گزارش کردپرس، «سهام داوود» دبیر کل حزب سوریه آینده ضمن اشاره به تلاش‌ها برای عادی‌سازی روابط میان آنکارا و دمشق هدف از عادی‌سازی روابط میان دولت ترکیه و سوریه را شکست پروژه مدیریت خودگردان دانست.

به نوشته آژانس خبری هاوار، «سهام داوود» دبیر کل حزب سوریه آینده در گفتگویی اظهار داشت که نیروهای دموکراتیک باید در مذاکرات و جلساتی که برای حل بحران سوریه برگزار می‌شود شرکت داشته باشند. همچنین اظهار داشت که نشست‌های اخیر در خصوص عادی‌سازی روابط ترکیه و سوریه، بر اساس انتظارات مردم سوریه نیستند.

سهام داوود اظهار داشت که در تاریخ ۴ آوریل نشست چهارجانبه در مسکو برگزار شد و در پایان این نشست یک بیانیه عمومی منتشر شد و وزارت امور خارجه مسکو اعلام کرد که معاونان وزرای امور خارجه در این نشست بر تداوم روابط دولت ترکیه و دولت سوریه توافق کردند.

سهام در خصوص نشست‌های صورت گرفته افزود: «نشست‌های زیادی در سطح بین‌المللی شامل نشست آستانه، ژنو و سوچی برگزار شد اما این نشست‌ها نتوانستند بحران سوریه را حل کنند.»

سهام به هدف از برگزاری چنین نشست‌هایی اشاره کرد و افزود: «این نشست‌ها برخلاف منافع مردم سوریه است و بحران سوریه را حل نمیکنند.»

سهام همچنین به هدف دولت ترکیه از عادی‌سازی روابط با دولت دمشق اشاره کرد و گفت: « دولت ترکیه با این اقدام می‌خواهد مشروعیتی بین‌المللی و قانونی در مورد اقدام خود در تصرف خاک سوریه به دست بیاورد.

به نظر سهام داوود، شکست پروژه مدیریت خودگردان هدف اصلی دولت ترکیه  است، زیرا مدیریت خودگردان به امیدی برای حل بحران سوریه تبدیل شده و نشان‌دهنده انتظارات مردم سوریه و ارزش‌های آنان است. 

سهام در خصوص حل بحران در سوریه اینگونه به سخنان خود ادامه داد: «هر توافقی که نقشه راه‌حل بحران سوریه را ترسیم نکند و نتواند رویاها و امیدهای مردم سوریه را برآورده سازد و به طور جدی بحران آنها را حل کند، باطل و بی‌اثر می‌دانیم.»

سهام ادامه داد: «امیدواریم یک گفتگوی سوری با حمایت جدی بین‌المللی برای اجرای قطعنامه‌های سازمان ملل به ویژه قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت سازمان ملل متحد برگزار شود.

سهام در خصوص بازگشت سوریه به آغوش کشورهای عربی و شرکت در نشست کشورهای عربی که ۱۹ مه در ریاض پایتخت عربستان سعودی برگزار می‌شود نیز گفت: «دولت سوریه با حالت فعلی خود نمی‌تواند به اتحادیه عرب بازگردد. اتحادیه عرب و کشورهای عربی به جای بازگرداندن دولت سوریه به آغوش خود، باید نقش اصلی را در حل بحران سوریه ایفا کنند.»

سهام داوود همچنین در سخنان خود گفت: « سازمان ملل متحد و سازمان‌های حقوق بشری باید برای حل بحران در سوریه گام‌های جدی بردارند و باید نماینده قانونی نیروهای دموکراتیک در میدان حضور داشته باشد که شامل مجلس سوریه دموکراتیک (MSD) و سایر نیروهای سیاسی مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه است. این نیروها، نیروهایی هستند که دموکراسی را مبنای جلسات حل بحران قرار می‌دهند.»

سهام در پایان اظهار داشت: «مدیریت خودگردان مناسب ترین راه حل برای پایان بحران سوریه است.»

کد خبر 2754374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha