۲۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۶
سامانه فعال بارشی در راه کردستان

براساس پیش بینی های اداره کل هواشناسی کردستان، سامانه فعال بارشی از اواخر وقف فردا (سه شنبه) استان را در بر می گیرد و تا صبح روز جمعه ادامه دارد.

به گزارش کرد پرس، هواشناسی کردستان اعلام کرد با توجه به بررسی و تحلیل آخرین نقشه ها و خروجی مدل های پیش یابی هواشناسی، جو استان تا روز سه شنبه نسبتاً پایدار بوده و پدیده غالب پوشش ابر و وزش باد قابل ملاحظه در بعدازظهرها بخصوص برای روز سه شنبه است که البته طی این مدت امکان بارش های خفیف و پراکنده در برخی از نقاط استان وجود دارد که از نظر مقدار قابل توجه نیست.

بر اساس این گزارش با توجه به افزایش سرعت وزش باد تا روز سه شنبه بر روی عراق و سوریه، شرایط شکل گیری گرد و خاک بر روی این مناطق وجود داشته و انتقال بخشی از آن به سطح استان دور از انتظار نیست.

همچنین از اواخر وقت روز سه شنبه شاهد عبور موج فعال بارشی از نیمه غربی کشور خواهیم بود و این سامانه موجب ابری شدن آسمان، مه، وزش باد گاهی شدید، در بعضی از ساعات رگبار شدید باران و رعد و برق، در برخی نقاط بارش تگرگ و در گردنه ها و ارتفاعات و مناطق سردتر استان (بیشتر نواحی غربی و مرکزی) بارش برف و کولاک خواهد شد.

بر این اساس، بارش ها کل استان را در بر خواهد گرفت ولی از لحاظ مقدار طی بازه زمانی ظهر چهارشنبه تا بعد از ظهر پنجشنبه و برای نیمه غربی و برخی از نواحی جنوبی استان شدید برآورد می شود که موجب آبگرفتگی معابر شهری و روستایی و سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها نیز خواهد شد.

کد خبر 2754422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha