شالبافی آرمرده بانه دارای پیشینه تاریخی است/حمایت از تولید منجر به اشتغالزایی می شود

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کردستان با بیان اینکه هنر شالبافی در شهر آرمرده از صنایع دستی اصیل و دارای پیشینه تاریخی کهن است، گفت: آرمرده به عنوان شهر ملی شالبافی می تواند محور اصلی توسعه استان باشد.

به گزارش کرد پرس، منصور مهرزاد در جلسه بررسی مسائل و مشکلات شهر ملی شالبافی آرمرده که با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستان بانه برگزار شد، گفت: شهر آرمرده بانه مهمترین مرکز هنر صنعت شالبافی در کشور است.

وی افزود: ثبت این شهر به عنوان شهر ملی شالبافی افقی نو را در برابر مسئولان و هنرمندان منطقه برای تدوین برنامه های کارآمد و بهره وری بهتر از این هنر فاخر خواهد گشود.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کردستان اظهار کرد: تعداد زیادی از استادان برجسته از دیرباز در این شهر به این هنر صنعت بومی پرداخته اند و پس از آنها نیز شاگردان و فرزندانشان این راه را ادامه داده اند.

مهرزاد توجه به این هنر صنعت را یکی از ظرفیت های مهم شهرستان برای رسیدن به توسعه اقتصادی عنوان کرد و ادامه داد: توجه بیشتر و نگاه حمایتی به هنرمندان توانمند این حوزه میتواند در سال مهار تورم و رشد تولید، کمک حال اقتصاد و اشتغالزایی در استان باشد.

وی با بیان اینکه حمایت از فعالان صنایع دستی در دستور کار قرار دارد، یادآور شد: رویکرد این اداره کل شناسایی و معرفی ظرفیتهای ویژه این حوزه با استفاده از فرصتها و بسترهای مختلف است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کردستان بیان کرد: امید است با ایجاد زیرساخت های مورد نیاز در شهرها و روستاهای جهانی و ملی صنایع دستی، امکانات بیشتری برای توسعه اقتصادی و رونق تولید در این مناطق فراهم شود.

تجلیل از محمد حسینی سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بانه به دلیل همکاری و حمایت از هنرمندان این شهر، بازدید از اقامتگاه بوم گردی گنمان بانه و تجلیل از رامین فرجی شاعر، فعال گردشگری و صنایع دستی شهر آرمرده از دیگر برنامه های جنبی سفر یک روزه سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کردستان به شهرستان بانه بود.

کد خبر 2754550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha