آموزش غیررسمی مقابله با حملات شیمیایی در مدارس کردستان

سرویس کردستان – به دنبال مسمومیت های سریالی پیش آمده در ماه های اخیر در مدارس کشور و به تبع آن در مدارس کردستان، روزانه مدیران و معاونان مدارس، به طور غیررسمی به دانش آموزان برای مقابله با این حملات شیمیایی آموزش می دهند.

گزارش های میدانی خبرنگاران کرد پرس در سطح مدارس استان کردستان نشان می دهد، روزانه در مراسم صبحگاهی مدارس، دانش آموزان با نحوه مقابله با حملات شیمیایی در صورت مواجهه، آموزش داده می شوند.

البته این آموزش ها کاملا غیررسمی بوده، چرا که تا کنون دستورالعمل یا بخشنامه ای برای ارائه این گونه آموزش ها به مدارس ارسال نشده اما خوشبختانه مدیران و معاونان مدارس، مسمویت دانش آموزان بر اثر نشر گاز را در حد شایعه ندانسته و بر خلاف مسئولان آنها را تهدیدی برای سلامت دانش آموزان می دانند.

از این رو مدیران، معاونان و حتی برخی از معلمان در مراسم صبحگاهی پیش از آغاز فعالیت کلاس های درسی و یا حتی در برخی از کلاس های درس، آموزش های لازم را به دانش آموزان برای زمان مواجهه با این حملات شیمیایی به دانش آموزان ارائه می دهند.

حفظ خونسردی، خروج در کمال آرامش از کلاس های درس و محیط های بسته و حضور در حیاط و فضاهای باز، استفاده از دستمال مرطوب و ... از جمله مواردی است که به دانش آموزان آموزش داده می شود.

نکته این آموزش ها این است که در بیشتر مدارس بدون هماهنگی قبلی از مدارس ابتدایی گرفته تا مدارس متوسطه، همه دانش آموزان این آموزش ها را می بینند.

کد خبر 2754609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha