شهید شیخ الاسلام، پرچم دار شهدای روحانی کردستان است

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور گفت: کردستان ۱۱ شهید روحانی کردستان را در ماه رمضان تقدیم کرده که شهید شیخ الاسلام، پرچم دار شهدای روحانی کردستان است.

به گزارش کرد پرس، حجت الاسلام سعید عسکری در یادواره شهدای روحانی ماه رمضان کردستان در سنندج، با گرامیداشت یاد و خاطر شهدای روحانی کردستان و شهید میلاد حیدری، با بیان اینکه زنده نگهداشتن یاد و خاطر شهدا کمتر از شهادت نیست، گفت: پرچم دار شهدای روحانی در کردستان شیخ الشهید شهید شیخ الاسلام است، یادواره شهدای روحانی رمضان کردستان تا قبل از سال ۹۹ تنها با محوریت دو شهید گرانقدر، شهید شیخ الاسلام و شهید برهان عالی برگزار می شد.

وی اظهار کرد: کردستان ۱۱ شهید روحانی کردستان را در ماه رمضان تقدیم کرده است در همین راستا ستاد برگزاری یادواره شهدای روحانی رمضان تصمیم گرفت یادواره امسال با یک نوآوری برای تمامی شهدای روحانی استان برگزار شود.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور افزود: با توجه به اینکه امسال شاهد تشییع باشکوه پیکر یکی از شهدای استان که به دست اسرائیل کودک کش به شهادت رسید، بودیم یاد این شهید والامقام نیز در این یادواره گرامی داشته و در مجموع این یادواره برای ۱۲ شهید استان کردستان برگزار شد.

حجت الاسلام عسکری ادامه داد: شهدا آبروی دین اسلام و چتر نجات هستند و این وظیفه تک تک ماست برای دفاع از انقلاب و ارزش های آن همواره قدردان و ادامه دهنده راه پرافتخار شهدا باشیم.

شهید شیخ الاسلام دلسوز نظام و رهبری بود

امام جمعه موقت سنندج نیز در این همایش بیان کرد: شهید ماموستا شیخ الاسلام دلسوز نظام، انقلاب و رهبری و حامی فقه امام شافعی بود.

ماموستا سیداحسن حسینی یادآور شد: شهید ماموستا عالی خطیبی توانمند و ماموستایی اهل عرفان بود و ماموستا شیخ الاسلام نیز فقیه توانا و دانشمند وزین و اندیشمندی با دین و عالمی متواضع و نیکوسیرت و خوش محضر بود.

وی گفت: به گفته رهبر معظم انقلاب، شهید شیخ الاسلام، شهید مظلوم کردستان بود مخلص خدا و پیامبر و ارادتمند اصحاب و یاران رسول خدا و عاشق اهل بیت ایشان بود.

امام جمعه موقت سنندج با بیان اینکه این ماموستای شهید بارها با افتخار عنوان می کرد مجاز علامه زمان و شناگر علم و عرفان، ملاباقر بالک است، افزود: این شهید بزرگوار دلسوز نظام، انقلاب و رهبری و حامی فقه امام شافعی بود.

ماموستا حسینی خطاب به روحانیون و مسئولان، اظهار کرد: از شهامت و شجاعت روحانی درس بگیریم که تابع حق باشیم، به باطل پشت کنیم و حقگو باشیم.

کد خبر 2754720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha