برگزاری مهرواره محله همدل برای تقسیم حال خوب بین مردم

سرویس کرمانشاه _ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه از راه اندازی " مهرواره محله همدل ۲ " در استان خبر داد و گفت: در مهرواره محله همدل ۱با حل بیش از 2 هزار و 750 مسئله جزو پنج استان برتر کشور بودیم.

به گزارش خبرنگار کردپرس؛ حجت الاسلام «یوسف احمدی» در نشست خبری با بیان اینکه کرمانشاه ۳۰ نقطه آسیب پذیر و ۴۰۰ هزار نفر حاشیه نشین دارد؛ ادامه داد: در مهرواره محله همدل ۲ هم به دنبال این هستیم تا یک حال خوش را بین مردم محلات تقسیم و همه کنشگران اجتماعی، گروه های جهادی، فرهنگی و بانوان را در قالب پویش های مختلف به کار بگیریم تا بتوانیم گره ای از مشکلات مردم را حل کنیم. و همچنین راهکارهایی برای مسئله های شناسایی شده در کرمانشاه استخراج و در اختیار دستگاه های مرتبط قرار دادیم.

وی در ادامه یکی پروظیفه‌ترین نهادهای فرهنگی کشور را سازمان تبلیغات اسلامی عنوان کرد و گفت: این سازمان کارهای مربوط به کانون های تبلیغاتی، مساجد، هیات‌های‌مذهبی، ائمه جمعه، کانون مداحان، موسسات قرآنی، سازمان دارالقرآن و... را نیز برعهده دارد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی یکی دیگر از وظایف این سازمان را استکبار ستیزی عنوان کرد و گفت: در راستای منویات مقام معظم رهبری "افطاری‌های وحدت و مقاومت" را در مناطق اهل سنت برگزار کردیم و در این زمینه حضور ما بین کنشگران اهل سنت بازتاب خوبی داشت.

وی در خصوص دیگر مهرواره های اجرا شده در استان کرمانشاه به پویش حاج قاسم اشاره کرد و افزود: در سالگرد شهادت ایشان در همین راستا همایش "دختران حاج قاسم" نیز برگزار شد و از بین ۳۶۰‌هزار دانش‌آموز دختر استان کرمانشاه ۱۶۰ دانش‌آموز برای انتقال مکتب حاج قاسم سلیمانی انتخاب و در سطح استان ساماندهی شدند و بر اساس تصمیمات انجام گرفته در سال‌جاری نیز پویش پسران حاج‌قاسم برگزار خواهد شد و به لشکر دختران حاج قاسم هم افزوده خواهد شد.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: همچنین پویش های همچمون، جشن فرشته ها، مهرواره بانور، چی بودیم چی شدیم؟، صعود چشمگیر، پرچم افتخار، روزه اولی ها، مقلوبه، زیست عفیفانه، شبهای قدر و فعالیت ۲۸ پایگاه اجتماعی در کرمانشاه برای حل مشکلات مردم حاشیه نشین از دیگر اقدامات سازمان تبلیغات اسلامی استان در راستای اجرای اهداف و وظایف این سازمان بود که در سال گذشته اجرا شد.

احمدی افزود:با توجه با تاثیر و فعالیت پایگاه فرهنگی در محلات حاشیه نشین در نظر داریم در سال جدید 18 پایگاه جدید به 28 پایگاه فعال قبلی تاسیس کنیم.

این مسئول در ادامه در خصوص تعداد هیات های مذهبی استان هم گفت : ما ۸۷ هیات مذهبی درجه یک، ۱۷۴ هیات مذهبی درجه ۲، ۳۱۳ هیات مذهبی درجه سه، ۲۳۰ هیات مذهبی روستایی و ۸۰ هیات مذهبی بانوان داریم و در عین حال یک هزار و ۴۴۴ مسجد در استان کرمانشاه فعالیت می کنند که ۵۲۵ مسجد متعلق به مردم اهل سنت است.

در ادامه مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در بسیاری از موارد برخورد سلبی با مساله حجاب جواب نمی‌دهد و ما موافق آن نیستیم، گفت: امروز گفتمان‌سازی در این خصوص ضروری است و در این راستا ۳۰ پیشنهاد درباره بهبود وضعیت حجاب و عفاف آماده کردیم. همچنین کارگروه بانوان نیز راه اندازه شده است که امیدواریم به زودی جلسات این کارگروه هم شروع به شود و فعالیت خود را آغاز کند.

احمدی افزود: در خصوص حجاب و عفاف ما حرف برای گفتن زیاد داریم و باید بدانیم که در برخی موارد برخورد اقناعی لازم است و در برخی برخورد ترغیبی و تسهیلی و ما باید این فضاها را از هم تفکیک کرده و به نوعی برخوردهای اجتماعی و فرهنگی با حجاب و عفاف را تقویت کنیم. وی با تاکید بر اینکه برخورد با مساله حجاب به صورت فردی و کارهای جزیره ای امکان پذیر نیست.

وی اظهار کرد: برای اینکه گفتمان حجاب در جامعه اتفاق بیفتد همه دستگاه های اجرایی و فرهنگی باید دست به دست هم دهند تا با یک کار گروهی برای زیست بوم کرمانشاه بتوانیم بانوان را به عنوان اسوه و الگو در جامعه مطرح کنیم.

کد خبر 2754738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha