طرح‌های مسکن ملی باید با فرهنگ مردم سازگار باشد

سرویس کرمانشاه _ محمدطیب صحرایی اظهار کرد: سازه‌های مسکن ملی باید با خلقیات، روحیات مردم و با فرهنگ و آداب و رسوم مردم سازگار باشد.

به گزارش کردپرس؛ استاندار کرمانشاه در جلسه شورای مسکن استان عنوان کرد: یکی از مهمترین برنامه های دولت سیزدهم برای خدمت به مردم عزیز طرح نهضت ملی مسکن از جمله در استان کرمانشاه است.

وی افزود: تا 4 ماه قبل، تخصیص زمین برای ساخت مسکن، زیر 10 درصد محقق شده بود که امروز نزدیک به 100 درصد زمین ها برای ساخت مسکن اختصاص پیدا کرده و به طور جدی تر وارد مراحل ساخت شده ایم.  

استاندار کرمانشاه افزود: ساخت و ساز به صورتی باشد که مردم بتوانند با آن همراهی کنند و دریافت این خدمت برای آنها واقعی باشد.

 صحرایی یکی از تصمیمات مهم استان را کاهش آورده مردم دانست و گفت: باید ابتکاراتی مانند کاهش طبقات می شود قیمت ساختمان را کاهش داد و طبیعتاً سهم آورده مردم و فشار مالی به آنان کمتر خواهد شد.

به گفته صحرایی، در طراحی های قبلی مسکن ملی، ساخت مسکن را در طبقات متعدد بود که با استدلاهای فنی و مهندسی ثابت شد این روش قیمتِ ساخت را بالا می برد در حالی که اگر طبقات را کاهش دهیم، بعضی از مشاعات، پارکینگ، پیلوت،   آسانسور و... کاهش پیدا می کند و هزینه تمام شده به شکل چشمگیری پایین می آید.

وی اظهار کرد: ساخت و ساز مسکن متناسب با اقلیم، بوم و فضای فرهنگی مردم یک اولویت است؛ ما برای مردم کرمانشاه ساختمان می سازیم و این ساختمان ها باید با خلقیات، روحیات مردم و با فرهنگ و آداب و رسوم مردم سازگار باشد.

کد خبر 2754756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha