فعال شدن طرح مسکن ملی 5400 واحدی پس از سه سال رکود در کرمانشاه

سرویس کرمانشاه _ محمد طیب صحرایی از توافق با بنیاد مستضعفان برای فعال کردن ساخت پروژه 5400 واحدی این بنیاد پس از سه سال رکود خبر داد.

به گزارش کردپرس؛ محمد طیب صحرایی در جلسه شورای مسکن استان، از اختصاص سهم آورده بانک ها قبل از آورده مردم در اجرای نهضت ملی مسکن خبر داد و گفت: از شروع عملیات اجرایی تا شروع پایان سفت کاری و نما، بانک های عامل کل تسهیلات اعطایی خود به متقاضیان را در سه قسط به منظور کمک به مردم پرداخت می کنند و آورده مردم پس از تسهیلات بانک ها، دریافت می شود.

وی یادآور شد: این مصوبه می تواند یک تنفس خوب برای متقاضیان مسکن ملی برای تامین آورده خود باشد و مردم با آسودگی خاطر بیشتری می توانند ثبت نام کنند و کار ساخت مسکن آنها با سرعت بیشتری دنبال خواهد شود.

مقام عالی استان تصریح کرد: همچنین آغاز عملیات اجرایی و شروع ساخت 6500 واحد مسکن جدید در استان نیز خبر خوشایند دیگری است که حاکی از جدیت و پیگیری مستمر این شورا برای تسریع در برنامه های نهضت ملی مسکن است.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به توافق صورت گرفته برای ساخت پروژه 5400 واحدی بنیاد مستعضفان در استان گفت: خوشبختانه توافق این موضوغ طی چند روز گذشته پس از سه سال معطلی نهایی شد و این طرح نیز آماده شروع عملیات اجرایی است.

وی همچنین با بیان اینکه برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن باید از تمام ظرفیت ها به منظور خانه دار شدن مردم استفاده کنیم، اظهار کرد: مدیران اجرایی در کارهای مربوط به این شورا باید اصل را در تسهیل کارها قرار دهند زیرا هدف حل مشکلات مسکن مردم است.

دکتر صحرایی عنوان کرد: حتما نیازی نیست که مکانی برای ساخت مسکن در نظر گرفته می شود مختص افرادی از یک قشر و یا یک طبقه باشد بلکه مسکن آنها می تواند در جاهای مختلف ساخته شود زیرا همه مردم در کنار هم و با هم زندگی کنند خیلی بهتر است.

وی تاکید کرد: مدیران ملزم هستند که از مصوبات و مباحث فنی این شورا تبعیت و مصوبات آن را با جدیت اجرایی کنند و اگر غیر از این باشد باید از لحاظ اداری پاسخگو باشند.

مقام عالی استان همچنین بر جذب و استقبال از حضور بخش خصوصی به منظور همکاری در اجرای طرح نهضت ملی مسکن تاکید کرد.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: همه متولیان در اجرای طرح های نهضت ملی مسکن باید به 3 موضوع مهم "قیمت مناسب، کیفیت برتر و سرعت قابل قبول" توجه ویژه داشته باشند.

استاندار کرمانشاه در ادامه با تاکید بر تهیه برنامه های تشویقی برای ساماندهی بافت های فرسوده از مدیران ذیربط خواست که نسبت به تهیه طرح های تشویقی در این بافت ها اقدام کنند و در این زمینه اطلاع رسانی لازم را به مردم از طریق رسانه ها نیز داشته باشند.

دکتر صحرایی بیان کرد: تهیه بسته های تشویقی در بافت های فرسوده در هر کدام از مجموعه های شهری و روستایی باید جذابیت و ویژگی های خاص خود را داشته باشد و دستگاه های اجرایی این موضوع را به عنوان یک الزام مهم مد نظر قرار دهند.

کد خبر 2757342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha