یک نفر بر اثر ابتلا به کرونا در کردستان جان باخت

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در شبانه روز گذشته، یک نفر بر اثر ابتلا به کرونا در این استان جان خود را از دست داد و هفت بیمار دیگر شناسایی شد.

به گزارش کرد پرس، بهرام کندائی گفت: در حال حاضر ۲۵ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان بستری بوده که چهار نفر آنان در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

وی افزود: طبق جدیدترین رنگ بندی کرونایی وزارت بهداشت، سنندج، بیجار، کامیاران، دهگلان و بانه در وضعیت زرد و شهرهای قروه، سقز، مریوان، دیواندره و سروآباد نیز آبی هستند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار کرد: بر اساس آخرین به روز رسانی ها، تعداد شهرهای با وضعیت قرمز از ۱۲ به ۱۴ شهر و تعداد شهرهای با وضعیت نارنجی از ۶۱ به ۳۹ شهر کاهش یافت.

کندائی ادامه داد: همچنین تعداد شهرهای با وضعیت زرد از ۲۷۰ به ۲۳۵ و تعداد شهرهای با وضعیت آبی از ۱۰۵ به ۱۷۰ شهر رسید.

وی با بیان اینکه موارد ابتلا به کرونا در استان افزایش یافته است از شهروندان خواست پروتکل های بهداشتی را رعایت و در تجمعات از ماسک استفاده کنند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان یادآور شد: پرهیز از دست دادن و روبوسی در مهمانی ها، بهبود تهویه منازل، استفاده از ماسک در تجمعات و مکان های سربسته، تزریق واکسن کرونا برای افراد بالای ۱۸ سالی که بیش از ۶ ماه از تزریق دُز قبلی آنان گذشته باشد و افراد دارای بیماری های زمینه ای شامل بیماران قلبی، کلیوی، کبدی، تنفسی، دیابتی، فشارخون و سخت درمان ضروری است.

کد خبر 2754790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha