اهدای خون بیش از ۱۹۰۰ کردستانی در سال جاری

مدیرکل انتقال خون کردستان گفت: در شب های قدر امسال ۹۸۴ نفر از مردم استان به پایگاه های اهدای خون مراجعه کردند که از این تعداد ۸۶۸ نفر موفق به اهدای خون شدند.

به گزارش کرد پرس، محمدسعید کریمیان به آمار اهدای خون در سال جاری نیز اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال تاکنون ۲ هزار و ۳۱۲ نفر به پایگاه های اهدای خون استان مراجعه کردند که از این تعداد هزار و ۹۹۳ نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی اظهار کرد: در شب های قدر ماه مبارک رمضان نیز برای ارائه خدمات بهتر به مردم روزه دار، پایگاه های ثابت و سیار اهدای خون در شهرستان های سنندج و بیجار و شهر سریش آباد و بیجار فعال بود.

مدیرکل انتقال خون کردستان افزود: در مجموع طی شب های قدر امسال ۹۸۴ نفر از مردم استان به پایگاه های اهدای خون مراجعه کردند که از این تعداد ۸۶۸ نفر موفق به اهدای خون شدند.

کریمیان ادامه داد: در سال گذشته در مجموع ۴۰ هزار و ۵۲ نفر برای اهدای خون به پایگاه های استان مراجعه کردند که از این تعداد ۳۴ هزار و ۵۱۳ نفر خون اهدا کردند.

وی با بیان اینکه ۱۰ درصد از آمار اهداکنندگان خون سال گذشته را بانوان تشکیل می دهند، یادآور شد: در مدت مذکور ۳ هزار و ۱۷۵ خانم خون اهدا کننند که از نظر شاخص کشور اهدای خون بانوان جزو استان برتر بوده و رتبه اول را کسب کرده ایم.

مدیرکل انتقال خون کردستان با اشاره به اینکه در سال گذشته ۳۱ هزار و و ۵۰۷ نفر از آقایان نیز خون اهدا کردند، از رشد ۱۶ درصدی اهدای خون در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ما قبل آن در استان خبر داد.

کد خبر 2754794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha