ساماندهی کشتار غیرمجاز مطالبه مردم ایلام از مسئولان / خلع ید در انتظار مدیریت فعلی کشتارگاه

سرویس ایلام - استاندار ایلام در جلسه کمیته اقدام مشترک کشتارگاه صنعتی ایلام گفت: ساماندهی کشتار غیرمجاز مطالبه مردم ایلام از مسئولان بوده و این دولت مصمم به انجام آن است.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، حسن بهرام نیا در این جلسه که پس از ضرب الاجل ۱۰ روزه اش به کشتارگاه برگزار شد، عنوان کرد: صیانت از حقوق مردم وظیفه شرعی و قانونی است و امروز علیرغم فرصت داده شده به مدیریت کشتارگاه صنعتی ایلام اما، اهتمامی برای ادامه فعالیت خود ندارد.

وی با بیان اینکه امروز حجت بر مدیریت کشتارگاه تمام شده است، اظهار کرد: نهایت تعامل و همکاری با مدیریت کشتارگاه بعمل آمد و علیرغم مهلت داده شده هیچ اقدامی از سوی عوامل کشتارگاه صورت نگرفته است و امروز آخرین روز عمل به تعهد بود.

استاندار ایلام با تأکید بر اینکه چرخه اقتصاد استان باید بچرخد، افزود: نهایت رأفت اسلامی در حق مدیریت کشتارگاه شد و این کشتارگاه در سال ۹۷ در قالب واگذاری به بخش خصوصی به مدیریت کنونی واگذار شد.

بهرام نیا خاطر نشان کرد: همه اعضا بر عدم اهلیت مدیریت فعلی کشتارگاه اتفاق نظر دارند اما با توجه به مهلت های داده شده از سال ۹۸ و نگاه مساعدت برای برای ادامه فعالیت اما هیچگونه حرکتی از طرف مدیریت صورت نگرفت.

وی با بیان اینکه طرف حساب ما مردم هستند، ادامه داد: منافع مردم قابل معامله نیست و اجازه اهانت به حقوق شهروندی مردم را نخواهیم داد و چنانچه نیاز باشد شخصاً این موضوع را هم در مرکز پیگیری می‌کنم.

استاندار ایلام از معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام خواست تا یک گزارش جامع، چارچوب‌دار و با مدنظر قرار دادن مسائل فنی و تخصصی و حقوقی در این رابطه تهیه و به هیئت داوری سازمان خصوصی سازی ارسال و رونوشت آن نیز به سازمان خصوصی سازی ارسال شود تا به زودی تعیین تکلیف شود.

وی در ادامه سخنان خود از مدیریت دامپزشکی استان خواست تا ساز و کار و اقدام لازم و فوری در چارچوب قانون در جهت جمع آوری کشتارهای غیرمجاز صورت گیرد و تأکید کرد: نباید به خاطر منافع چند نفر منافع ۶۰۰ هزار نفر به خطر بیفتد و منافع مردم ارجحیت دارد.

وی با بیان اینکه این اقدام دهن‌کجی به مردم و فرهنگ این استان است، افزود: در جریان بازدیدی که صورت گرفت از وضعیت اسف‌بار کشتار غیرمجاز دام متأثر شدم، با این روش فرهنگ غنی استان خدشه‌دار می شود.

نماینده عالی دولت در استان تصریح کرد: دامپزشکی استان از همه ظرفیت‌های ممکن برای ساماندهی کشتارهای غیرمجاز استفاده و ورود پیدا کند. دستگاه قضا در استان نیز به این موضوع به خوبی ورود کرده و ما هم حمایت و پشتیبانی لازم را خواهیم داشت تا همچون وضعیت گمرک این حوزه نیز ساماندهی شود.

استاندار ایلام یکی از ویژگی‌های دولت سیزدهم را مسئله محوری عنوان کرد و گفت: با همراهی همه اعضا و در راستای کمک به مردم از همه ظرفیت‌های قانونی و منطقی برای ساماندهی به وضعیت کشتارهای غیرمجاز استفاده می شود.

وی با بیان اینکه سلامت مردم خط قرمز ما است، افزود: هزینه دادن برای مردم ولو به قیمت جان هم ارزشمند است، ساماندهی کشتارهای غیرمجاز مطالبه مردم از ما مسئولان است و با جدیت دنبال می شود.

کد خبر 2754866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha