۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۲
پردیس سینمایی ایلام به کجا رسید؟

سرویس ایلام - اگر چه سالن آمفی تئاتر مجتمع ارشاد ایلام به سینما تبدیل شده است اما ایلام را به عنوان شهر بدون سینما در کشور می‌شناسند که در این راستا چند طرح ساخت سینما در حال اجراست.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، در نشست هماهنگی تحقق مفاد تفاهم‌نامه استاندار ایلام با رئیس سازمان امور سینمایی و سمعی بصری کشور در راستای توسعه زیرساخت‌ها و فعالیت‌های سینمایی استان، جلسه‌ای با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، رئیس شورای شهر و شهردار ایلام برگزار شد.

علی هوشمند مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام در این جلسه اظهار داشت: شهر ایلام به عنوان یک شهر فرهنگ‌دوست نیازمند یک پردیس سینمایی مجهز و در شأن مردم استان است که این پردیس متناسب با نیازهای روز مردم و جمعیت در حال احداث است.

وی افزود: احداث پردیس سینمایی فرهنگ از مصوبات وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده که با همکاری شهرداری ایلام با تأمین زمین و تعیین پیمانکار در ۴ سالن سینما در سال ۹۸ کلنگ آن توسط شهردار وقت بر زمین زده شد و هم اکنون دارای پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی است. 

هوشمند با اشاره به اینکه در صورت افتتاح این پروژه، بخشی از نیاز فرهنگی علاقه‌مندان به سینما در استان برطرف خواهد شد، بیان داشت: تکمیل پردیس سینمایی ایلام همواره از مطالبات به حق اهالی فرهنگ و هنر ایلام بوده؛ اما به دلیل کمبود اعتبارات تکمیل آن به درازا کشیده شده است.

سرپرست شهرداری ایلام نیز در این جلسه گفت: احداث پردیس سینمایی یک کار فرهنگی بسیار ارزشمند در راستای افزایش نشاط اجتماعی برای خدمت‌رسانی به مردم و فرهنگ‌دوستان ایلام بوده؛ اما نباید کار ساخت آن به این اندازه به طول می‌انجامید. 

وی افزود: فاز اول این پروژه در مرداد ماه سال ۹۸ با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد ۴۸۰ میلیون تومان از محل اعتبارات داخلی شهرداری توسط شهرداری وقت کلنگ زنی شد. 

مظفری در ادامه با ارائه گزارشی از روند تکمیل این پروژه بیان داشت: مجموعه پردیس سینمایی ایلام از همان ابتدا دستخوش تغییرات و مشکلات اعتباری شده که در ابتدا قرار بر این بوده این سازه با اسکلت فلزی باشد که به سازه بتونی تغییر یافته و پیمانکار که می‌بایست در مدت پیمان حدود یکسال پروژه را تحویل دهد، در میان راه با توجه به عدم تعدیل پروژه با هزینه یک میلیارد از میزان اعتبار اولیه طرح، ترک کار کرد.

وی افزود: با تعیین پیمانکار، مجدد عملیات اجرایی آن آغاز شد؛ اما به‌دلیل کمبود منابع داخلی شهرداری، نوسانات قیمت مصالح و بالا رفتن هزینه‌ها و طرح‌های اولویت‌دار شهرداری هم اکنون این پروژه تعطیل است.

مظفری با اشاره به اینکه در سال جاری مبلغ ۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات شهرداری به این پروژه اختصاص یافته است، یادآور شد: تکمیل این پروژه نیازمند حدود ۱۳میلیارد تومان اعتبار است که تأمین این میزان با توجه به شرایط بودجه شهرداری کاری ناممکن است؛ اما انتظار می‌رود با رایزنی و پیگیری منابعی از سوی استانداری و فرمانداری، جهت تکمیل پروژه جذب و در سریع‌ترین زمان به بهره‌برداری برسد.

رئیس شورای شهر ایلام نیز در این جلسه گفت: تأکید و دغدغه بنده همواره بر این بوده که در عرصه فرهنگ همواره می‌بایست کارهای به یاد ماندنی انجام شود، چرا که مردم علاوه بر فصای سبز و پارک، نیازمند سینما نیز هستند.

انوری‌پور همچنین تأکید کرد: نباید سرانجام پروژه پردیس سینمایی ایلام به فرهنگسرای ارغوان تبدیل شود در حالی که کاری های خوبی برای تکمیل این پروژه نیز در دست اقدام است. 

وی بیان داشت: این مجموعه تمام تلاش خود را برای تکمیل پروژه‌های فرهنگی که خواسته به حق اهالی فرهنگ و هنر هستند به کارخواهد گرفت.

کد خبر 2755086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha