ثبت اهدای ۲۵ مورد جنین در مرکز درمان ناباروری سنندج

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: سال گذشته ۲۵ مورد اهدا جنین برای زوج های نابارور در کلینیک درمان ناباروری سنندج به ثبت رسید.

به گزارش کرد پرس، بهرام کندایی با اشاره به اینکه در کلینیک درمان ناباروری بیمارستان بعثت سنندج امکان اهدای جنین برای زوج هایی که امکان باروری را ندارند، ایجاد شده است، گفت: بیش از ۹۰ درصد هزینه های درمانی به صورت حمایتی پرداخت و متقاضیان و مراجعین فقط ۱۰ درصد را پرداخت می کنند.

وی افزود: مرکز درمان ناباروری سنندج با بهره گیری از آخرین شیوه های روز پزشکی و دستگاه های پیشرفته، امکان درمان ناباروری برای زوج های نابارور را فراهم کرده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار کرد: در ۲ سال اخیر ۵۱ مورد تولد نوزاد زنده در بین مراجعین ثبت شد که میانگین سن باروری مادران ۳۵ سال بود.

کندایی با اشاره به انجام ۱۱۵ مورد (IUI تلقیح داخل رحمی) در سال گذشته، ادامه داد: ۱۴۰ مورد (ICSI میکرواینجکشن یا تزریق درون سیتوپلاسمی اسپرم) ۳۱ مورد (TESE درمان ناباروری مردان با استخراج اسپرم)، ۳۱۹ مورد اسپرموگرام، ۱۹۵ مورد انتقال جنین، ۱۴۳ مورد ذوب جنین، ۴۱ مورد فریز جنین، ۲۲ مورد ذوب اسپرم و ۲۵ مورد اهدا جنین در سال گذشته برای درمان ناباروری در این مرکز انجام گرفت.

وی یادآور شد: هزار و ۱۲۴ مورد سونوگرافی، یک مورد فریز تخمک، یک مورد ذوب تخمک و ۲ مورد رحم اجاره ای از دیگر دستاوردهای ناشی از اقدامات انجام شده در این مرکز در سال گذشته بود.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان به وجود بیش از ۶ هزار فقره پرونده ثبت شده در مرکز اشاره کرد و بیان کرد: سال گذشته، ۲ هزار و ۸۸۷ مورد ویزیت زنان توسط تیم درمانی این مرکز انجام شد.

کندایی به خدمات حمایتی مالی دانشگاه برای درمان ناباروری در این کلینیک اشاره کرد و گفت: پرداخت حمایتی و تخفیف در هزینه ها را برای خدمات شامل  TESEبه میزان ۲ بار در سال، انجماد ۳ بار در سال، ذوب ۳ بار در سال، ICSI ۳ دوره در سال و انتقال ۳ دوره در سال ارائه شده است.

کد خبر 2755093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha