ملاک سنجش عملکرد مدیران در تحقق شعار سال

سرویس ایران- شعار که نه بلکه برنامه و منشور اداره کشور در «رشد تولید و مهار تورم» خلاصه می شود این دو مولفه اقتصادی رابطه مستقیم با بهبود وضعیت جامعه و آرامش اجتماعی دارد.

کرد پرس - تورم از متوسط نرخ رشد قیمت متغیرهای گوناگونی در میانگین کشوری محاسبه می شود. هرچند در مورد شاخص تورم برش های استانی  نیز ارایه می گردد، اما در مجموع،  تورم در مقیاس کشوری ملاک و شاخص به حساب می آید اما رشد تولید می تواند در همه واحدهای استانی و حتی شهرستانی محقق شود.

 رشد تولید بستگی به میزان توانایی مدیر محلی و منطقه ای دارد، مدیری که با مردم و فعالان تولیدی رابطه مستقیم داشته باشد و از نزدیک موانع تولید را رصد کرده و راه های برون رفت از بن بست ها را پیش روی تولید کنندگان بگذارد.  مدیر توانمند را در عرصه افزایش تولید باید شناخت . مدیری که بیشترین وقت خود را صرف همراهی و همگامی با تولید کنندگان بنماید. مدیر تولید محور،  باید نام آشناترین حامی تولید کننده باشد. او باید حداقل به خاطر کارنامه مدیریتی خودش هم که شده حمایت از تولید را به عنوان اصلی ترین وظیفه خود در اولویت کاری خود بگذارد و از طریق ابزارهای فرهنگ ساز برای فرهنگ سازی و نهادینه کردن فرهنگ تولید محور در جامعه تلاش کند.

مدیر تولید محور، نباید به آمارهای کاذب دل خوش کند آماری که برخی وزرای ناکارآمد در دام آن افتادند که وداع با صندلی وزارت را به دنبال داشت. هرچه مناطق محروم تر باشد تلاش مضاعف مدیران را می طلبد تا حداقل  منطقه محروم در سطح دیگر مناطق ظاهر شود.  مناطق مرزی با داشتن طرفیت های اقتصادی متنوع مع الاسف جزو مناطق کم برخوردار می باشند.

ملاک ارزیابی مدیران میزان حضور در صحنه های تولید و نشاط اقتصادی می باشد رشد تولید با شعار تحقق نمی یابد رشد تولید حضور میدانی در عرصه عمل را می طلبد.

مدیران در مقابل مسئولیتی که گرفته اند باید جوابگو باشند الویت و دغدغه اصلی مردم و مسئولین معاش و معیشت جامعه است بیشترین نارصایتی ها از آشفتگی های اقتصادی و افزایش لجام گسیخته قیمت  کالا و خدمات می باشد.  تحریم توجیهی برای مدیران ناکارآمد بیش نیست.

مطالبات جامعه در شرایط کنونی و در طلیعه سال رشد تولید پیگیری تحقق و عمل به شعار سال می باشد و این حق مردم و وطیفه رسانه هاست که در هرفرصتی از مدیران در خصوص میزان رشد تولید توضیح بخواهند. انتظار می رود مدیران رشد تولید را به رفتارهای سیاسی زود گذر ترجیح بدهند از این نوع سیاست نه چیزی عاید  آنها و نه جامعه می شود.

کد خبر 2755102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha