پرداخت ۳۳۹۰ میلیارد ریال مالیات به شهرداری های کردستان

مدیرکل امور مالیاتی کردستان گفت: سال گذشته ۳ هزار و ۳۹۰ میلیارد ریال از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری ها و دهیاری های استان پرداخت شد.

به گزارش کرد پرس، مصطفی فعله گری گفت: این میزان پرداخت عوارض مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری ها و دهیاری های استان در سال ۱۴۰۱ نسبت به ۱۴۰۰، ۳۰ درصد رشد یافت.

وی با اشاره به اینکه این مبلغ براساس قانون مالیات بر ارزش افزوده به حساب شهرداری ها و دهیاری های استان واریز می شود، افزود: در بین تمامی نقاط استان، شهرداری مرکزی سنندج با ۷۸۴ میلیارد ریال، شهرداری سقز با ۳۵۰ میلیارد ریال، شهرداری مریوان با ۲۹۴ میلیارد ریال و شهرداری بانه با ۲۳۵ میلیارد ریال به ترتیب بیشترین مبالغ را دریافت کرده اند.

مدیرکل امور مالیاتی کردستان اظهار کرد: شهرداری قروه ۱۶۵ میلیارد ریال، شهرداری کامیاران ۱۲۰ میلیارد ریال، شهرداری بیجار بیش از ۱۰۵ میلیارد ریال، شهرداری دهگلان ۵۵ میلیارد ریال، شهرداری دیواندره ۷۲ میلیارد ریال و شهرداری سروآباد بیش از ۱۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده در سال ۱۴۰۱ دریافت کرده اند.

فعله گری با تاکید بر اینکه براساس بند دوم ماده ۳۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده، همه نقاط شهری و روستایی شامل این پرداخت ها می شوند، ادامه داد: حدود یک هزار و ۷۰۲ نقطه شهری و روستایی در استان به طور دائمی از منافع پرداخت عوارض مالیات بر ارزش افزوده توسط شهروندان برخوردار می شوند.

کد خبر 2755140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha