همه سوری‌ها باید در برنامه‌ریزی برای آینده سوریه مشارکت داشته باشند

سرویس سوریه - حزب سرخ نروژ در دیداری با «عبدالکریم عمر» نماینده مدیریت خودگردان در اروپا اعلام کرد که از راه‌حل سیاسی در سوریه حمایت خواهد کرد و همه نهادهای سوریه باید در برنامه‌ریزی برای آینده سوریه مشارکت داشته باشند.

به گزارش کردپرس، هیئتی از حزب سرخ نروژ در دیدار با «عبدالکریم عمر» نماینده مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه در اروپا اعلام کردند که از راه‌حل سیاسی در سوریه حمایت خواهند کرد و همه نهادهای سوریه باید در برنامه‌ریزی برای آینده سوریه مشارکت داشته باشند.

به نوشته آژانس خبری هاوار، «عبدالکریم عمر» نماینده مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه در اروپا روز گذشته با هیئتی از حزب سرخ نروژ در اسلو پایتخت نروژ دیدار کرد.

در این دیدار هر دو طرف در مورد بحران سوریه که به مدت ۱۰ سال است ادامه دارد و تأثیراتی فاجعه‌آمیز بر حوزه‌های سیاسی، انسانی، اقتصادی و امنیتی سوریه داشته است، بحث و گفتگو کردند.

علاوه بر این، دو طرف در مورد فقدان افق‌های روشن برای حل و فصل سیاسی بحران سوریه، به بن‌بست رسیدن فرایندهای سیاسی، تلاش‌های روسیه برای دستیابی به توافق بین دولت دمشق و دولت ترکیه و تأثیرات آن بر فعالیت‌های سیاسی و همچنین تلاش‌های برخی از کشورهای عربی برای بازگرداندن دولت دمشق به اتحادیه عرب بحث و گفتگو کردند.

همچنین در این دیدار، «عبدالکریم عمر» در مورد بیانیه اخیر مدیریت خودگردان با هیئت نروژی گفتگو کرد و به اقدامات دولت ترکیه در مناطق تحت تصرفش در سوریه پرداخت و افزود: «اقدامات دولت ترکیه به صورت برنامه‌ریزی شده انجام می‌شود. هدف این است که ساکنان اصلی را مجبور کنند که از مناطق خود مهاجرت کنند و بافت جمعیتی منطقه را تغییر دهند.»

دکتر عبدالکریم عمر همچنین به حملات دولت ترکیه به شمال و شرق سوریه اشاره کرد و گفت: «دولت ترکیه با حملات پهپادی خود، غیرنظامیان و اعضای نیروهای سوریه دموکراتیک (SDF) را هدف قرار می‌دهد.»

در ادامه دو طرف در مورد وضعیت مناطق شمال و شرق سوریه، موانع سیاسی، اقتصادی، انسانی و امنیتی پیش روی مدیریت خودگردان و خطر هسته‌های داعش و خانواده‌های آنها در داخل اردوگاه‌های این مناطق بحث و تبادل کردند. همچنین هر دو طرف بر اهمیت حمایت جامعه جهانی از مدیریت خودگردان برای مقابله با تروریسم و شکست آن و انجام وظیفه جامعه جهانی برای نابودی داعش تاکید کردند.

در پایان این دیدار، هیئت نروژی از ایثارگری مردم مناطق شمال و شرق سوریه در برابر تروریسم قدردانی کردند و اعلام کردند که از راه‌حل سیاسی بر اساس قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت سازمان ملل متحد حمایت می کنند و در عین حال بر مشارکت همه نهادهای سوری در ترسیم آینده سوریه تاکید کردند.

کد خبر 2755264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha