افزایش ۴۸ درصدی بودجه عمومی دانشگاه کردساتان در سال ۱۴۰۲

رئیس دانشگاه کردستان گفت: در سال جاری شاهد افزایش ۴۷.۸ درصدی بودجه دانشگاه هستیم اما این مقدار را کافی نمی دانیم و نیاز است تا بیش از اینها این ارقام را افزایش دهیم.

به گزارش کرد پرس، حامد قادرزاده در مراسم گرامیداشت روز معلم که در تالار مولوی دانشگاه کردستان برگزار شد، گفت: اساتید دانشگاه سرمایه های اصلی دانشگاه کردستان و مکمل دانشجویان در دانشگاه هستند.

وی افزود: طی تفاهم نامه وزارت راه و شهرسازی با وزارت علوم و همه دانشگاه های سطح کشور دانشگاه ها از بخش زمین های تحت تملک خود برای اعضای هیات علمی، فرزندان آنها، کارمندان دانشگاه و فرزندان آنها و دانشجویان متاهل دکتری و نخبگان دانشگاه زمین رایگان برای ساخت منزل تخصیص می دهد و از محل طرح نهضت ملی مسکن ساخت خانه برای اعضای هیات علمی و کارمندان دانشگاه کردستان شروع خواهد شد که ۲۰ درصد هزینه ساخت به صورت نقد و ۸۰ درصد مابقی با بازپرداخت ۱۰ ساله خواهد بود.

رئیس دانشگاه کردستان اظهار کرد: در تفاهم نامه ساخت مسکن فعلا ۸ هکتار از اراضی دانشگاه را به اداره کل راه و شهرسازی معرفی کرده ایم که اگر تفاهم نامه قطعی شود ۸ هکتار دیگر نیز از محل زمین های دانشگاه ضمیمه این تفاهم نامه خواهد شد.

قادرزاده ادامه داد: لازم است در این  روز گرامی از تمامی روسای پیشین دانشگاه کردستان و تمامی کسانی که در این دانشگاه مستقر هستند به  دلیل تمامی زحمت هایی که در سالیان سال برای دانشگاه کردستان زحمت کشیده اند کمال تشکر را داشته باشم.

وی یادآور شد: نگاه دولت به دانشگاه کردستان نگاه  حمایتی و در حد تبعیض مثبت است و این خود می تواند پلی برای توسعه دانشگاه باشد.

رئیس دانشگاه کردستان بیان کرد: در سال گذشته با تمامی محدودیت هایی که وجود داشت بنا به حمایت های وزیر علوم و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور توانستیم مطالبات همکاران را تسویه کنیم.

قادرزاده گفت: خوشبختانه در سال جاری شاهد افزایش ۴۷.۸ درصدی بودجه دانشگاه هستیم اما این مقدار را کافی نمی دانیم و نیاز است تا بیش از اینها این ارقام را افزایش دهیم زیرا در سال ۱۴۰۲ درصدد ایجاد مجموعه های مختلف سازمانی و رفاهی برای همکاران شاغل در دانشگاه هستیم.

وی اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ درصدد افزایش ظرفیت ۹۰ نفره هیات علمی در دانشگاه کردستان هستیم.

کد خبر 2755278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha