محلول پاشی ۷۷ هزار هکتار از مزارع زیرپوشش طرح جهش تولید در کردستان

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: ۷۷ هزار هکتار از مزارع زیرپوشش طرح جهش تولید در دیمزارهای استان، امسال محلول پاشی شد.

به گزارش کرد پرس، محمدصالح احمدی با اشاره به اینکه امسال برای سومین سال متوالی طرح جهش تولید در دیمزارهای استان به اجرا درآمده است، گفت: در سال زراعی جاری ۵۹۱ هزار هکتار از اراضی استان زیر پوشش این طرح قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: تاکنون ۷۷ هزار هکتار از مزارع زیرپوشش این طرح لا اسیدهای آمینه، کودهای ازته، فسفره و پتاسه و سولفات پتاسیم اسید پاسی شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به اینکه این طرح به همت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در استان به اجرا درآمده است، افزود: توسط این ستاد ۱۷۰ تن اسیدهای آمینه، کودهای (ازت، فسفر، پتاسیم) و سولفات پتاسیم به طور رایگان در اختیار کشاورزان قرار داده شده است.

احمدی با اشاره به اینکه روند محلول پاشی دیمزارهای استان به ویژه گندم همچنان ادامه دارد، ادامه داد: محلول پاشی با اسیدهای آمینه و کودهای مذکور منجر به افزایش عملکرد در واحد سطح و افزایش کیفیت محصول می شود.

وی یادآور شد: یکی دیگر از آثار مثبت محلول پاشی اسیدهای آمینه این است که موجب ریکاوری و بهبود محصول زراعی به ویژه گندم که استرس و شوک ناشی از سرمازدگی به آنها وارد شده است، می شود.

کد خبر 2755281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha