آموزش و پرورش آذربایجان غربی همچنان درگیر ٢ مشکل قدیمی ریشه دار!

سرویس آذربایجان غربی- مدیرکل جدید آموزش و پرورش آذربایجان غربی در حالی به پایین تر بودن سرانه فضای آموزشی استان از میانگین کشوری و کمبود نیروی انسانی خبر داد که از سال ها پیش این دو مشکل همچنان، نقل محافل جلسات شورای آموزش و پرورش این استان بوده و تغییر مثبتی در آمار کمبودها ایجاد نشده است.

به گزارش کردپرس، علی مطهری در سی و نهمین یادواره نکوداشت مقام معلم با تاکید بر اینکه در زمینه جبران کمبود سرانه فضای آموزشی نیازمند مساعدت مسئولان و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی هستیم، افزود: کمبود نیروی انسانی از دیگر مشکلات آموزش و پرورش استان است که باید در سطح ملی پیگیری شود.

او افزود: آموزش و پرورش رکن رکین تمدن سازی در جامعه است و این مهم توسط معلمان میسر است و تحول در آموزش و پرورش نیز اولویت اداره کل آموزش و پرورش استان است که با تشکیل ۱۵ کارگروه تخصصی در حال پیگیری است.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی تاکید کرد: کمبود نیروی انسانی از مشکلات آموزش و پرورش استان است که باید در سطح ملی پیگیری شود.

مطهری اظهار کرد: سرانه فضای آموزشی در استان ۴.۲۲ متر مربع به ازای هر دانش آموز است که از میانگین کشوری پایین تر است و نیاز مساعدت مسئولان و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی است.

گفتنی است؛ از سال ها پیش دو مشکل کمبود نیروی انسانی و پایین بودن سرانه فضای آموزشی آذربایجان غربی، نقل محافل جلسات شورای آموزش و پرورش این استان شده و با تغییر چندین مدیر کل، اما تغییرات مثبتی در آمار کمبودها ایجاد نشده و راهکار همان دست به دامان شدن خیرین مدرسه ساز است.

میانگین فضای آموزشی در کشور ٥.١٨ متر مربع است، اما این میزان در آذربایجان‌غربی ٤.٢٢ مترمربع به‌ازای هر دانش آموز است و توزیع آن هم نرمال نیست. این استان در سرانه فضاهای آموزشی در رتبه ۲۹ کشوری قرار داشت که سال گذشته از نظر کلاس و فضای آموزشی با ارتقای یک رتبه ای، به رتبه ٢٨ رسیده و اداره کل آموزش و پرورش استان هم آن را یک موفقیت می داند.

کد خبر 2755324

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha