حمایت ویژه کمیته امداد ایلام از یک هزار و ۸۰۰ بیمار زمین گیر و صعب العلاج

سرویس ایلام - مدیرکل کمیته امداد استان ایلام با اشاره به نامگذاری ۱۸ اردیبهشت ماه به نام روز بیماری های خاص و صعب العلاج، از حمایت ویژه کمیته امداد استان از یک هزار و ۸۰۰ بیمار زمین گیر، خاص و صعب العلاج در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، رضا طاهری با عنوان اینکه این تعداد بیمار مشکلات و بیماری های عدیده و گوناگون دارند افزود: از این تعداد بیمار، ۳۹۰ نفر آنها مبتلا به انواع سرطان، ۸۱۶ نفر بیمار بستری شده و زمین گیر در منزل و مابقی نیز دارای بیماری هایی همچون دیابت، ام اس، تالاسمی، پیوند اعضاء و موارد دیگر هستند.

وی افزود: به این افراد در سال گذشته در راستای تأمین هزینه های درمانی آنها یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بابت بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ سند و مدرک درمانی و پزشکی آنها پرداخت شده است .

مدیرکل کمیته امداد استان تصریح کرد: از طریق تعامل با دستگاههای حمایتی هلال احمر و بیمه سلامت نیز در سال گذشته ۶۰۰ میلیون تومان به این بیماران پرداخت شده است.

طاهری تصریح کرد: در راستای کمک به معیشت این بیماران نیز پارسال بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ سبد غذایی و معیشتی به خانواده های این بیماران پرداخت شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه امروزه هزینه های درمانی بیماران خاص و صعب العلاج بسیار بالا و خارج از توان مالی خانواده ها است و کمیته امداد هم در این زمینه منابع محدودی دارد از افراد خیر و نیکوکار خواست در زمینه کمک به درمان این بیماران کمیته امداد را همراهی کنند.

کد خبر 2755430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha