یک تیر یک دلهره / نه به تیراندازی در مراسمات دهلران

سرویس ایلام - نشست نه به تیراندازی در مراسمات عروسی و عزا و ریشه کن شدن این سنت غلط با حضور اساتید و نخبگان در فرمانداری دهلران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، لطیف صادقی فرماندار ویژه شهرستان دهلران در این نشست گفت: مسایل فرهنگی نیاز به زمان دارد تا راهکارها عملیاتی و اجرایی کرد.

وی به بحث احساسات و خودنمایی ها در تیراندازی در مراسمات هم اشاره کرد و افزود: باید تلاش کرد این موضوع و سنت غلط با فرهنگ سازی ریشه کن شده و به حاشیه برود.

فرماندار ویژه دهلران تاکید کرد: اصحاب رسانه و فضای مجازی، اساتید و نخبگان باید همت کنند تا شاهد این تیراندازی ها در عزاداری ها و عروسی ها نباشیم و شاهد پیامدهای ناگوار آنها برای خانواده ها نباشیم.

او گفت: عزم همگانی در برچیدن این سنت غلط در جامعه و بین طوایف و عشیره ها موثر است.

در این نشست نخبگان و اساتید نیز نظرات، پیشنهادات و راهکارهای خود را در خصوص برچیدن این سنت غلط بیان کردند.

حجت‌الاسلام هواسی از کارکنان فرمانداری در این نشست گفت: برنامه های مختلفی با بزرگان و نخبگان و اساتید دهلران در این راستا پیش بینی شده و در بخش ها و روستاها هم اقداماتی در دست اجراست.

در این نشست خانم مهری محمدی مسئول موسسه رهنما و مجری طرح نه به تیراندازی در مراسمات عروسی و عزا و همچنین خانم نوری فعال اجتماعی نظرات و راهکارها و برنامه های خود را بیان کردند.

این برنامه ها به همت معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری ایلام و از طریق سازمان های مردم نهاد در شهرستان در حال اجرا هستند.

کد خبر 2755437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha