هزار اصله نهال در قلعه قروه غرس شد

سرویس کردستان- انجمن مردم نهاد هوارگه یاران در یک رویداد فرهنگی اقدام به غرس هزار اصله نهال در پارک جنگلی قلعه قروه با هدف توسعه پایدار کرد.

به گزارش خبرنگار کردپرس، انجمن هوارگه یاران به همراهی بنیاد نخبگان کردستان در راستای دفاع از محیط زیست و حفاظت از طبیعت روز جمعه اقدام به غرس هزار اصله نهال کردند.

مدیرعامل انجمن در گفت و گو با خبرنگار کردپرس هدف از این رویداد فرهنگی را توسعه پایدار دانست و بیان کرد که با غرس این نهال ها به دنبال توسعه زیست بوم گردشگری منطقه قلعه با همراهی مردم هستیم.

«مهدی عبدالملکی» با بیان اینکه این هزار اصله نهال در پارک جنگی هوارگه یاران واقع در منطقه گون دره غرس شد، عنوان کرد که در این برنامه بنیاد نخبگان، اداره کل منابع طبیعی و محیط زیست کردستان هم همکاری داشتند.

به گفته او برای این رویداد فرهنگی با کمک کانون پرورش فکری کودکان تعدادی از کودکان و دانش آموزان هم حضور داشتند و بیشتر تمرکز ما روی دانش آموزان برای فرهنگ سازی و کشف استعدادهای آنان است.  

«عبدالملکی» همچنین از کاشت ۷۰۰ نهال گل بنفشه در مزار گلزار شهدای قلعه به عنوان دیگر برنامه انجمن نام برد و به تهیه غذا و نان محلی در کنار تجلیل از دانش آموزان حاضر در برنامه اشاره کرد.

انجمن مردم نهاد هوارگه یاران فعالیت رسمی خود را از سال ۱۴۰۰ در حوزه توسعه در همه زمینه های لازم آغاز کرده و نخستین اقدام این سمن احداث پارک جنگلی هوارگه یاران در قلعه بوده است. /   

کد خبر 2755598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha