۶۱۶ خانوار دارای فرزند دو قلو و چند قلو زیر چتر حمایت بهزیستی ایلام

سرویس ایلام - مدیر کل بهزیستی ایلام گفت: ۶۱۶ خانوار دارای فرزند دو قلو و چند قلو از حمایتهای این اداره کل برخوردارند.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، حسین نورعلیوند با ذکر اینکه از این تعداد ۵۸۹ خانوار دو قلو و ۲۷ خانوار نیز سه قلو به بالا هستند، افزود: این اداره کل با توجه به هزینه بالای فرزندان ۲ قلو و چند قلو از طریق برقراری مستمری و سایر کمکها از آنها حمایت می کند.

وی ادامه داد: مجموع این حمایتها در راستای سیاست‌های افزایش نرخ جمعیت، کاهش مشکلات مالی خانواده‌ها و جلوگیری از پیری جمعیت انجام و این خانواده‌ها از حمایت‌های مستمر و غیر مستمر بهزیستی برخوردار شده اند.

مدیرکل بهزیستی ایلام با بیان اینکه یکی از اقدام‌های مهم دولت سیزدهم حذف دهک درآمدی برای برقراری مستمری خانواده‌های چند قلو بوده، افزود: برای برقراری مستمری خانواده‌های دارای فرزند دو قلو باید این افراد زیر دهک هفت باشند، ولی برای خانواده‌های دارای فرزند سه قلو به بالا محدویت دهک درآمدی برداشته شده است.

به گفته وی، از مجموع این خانوارها برای حدود ۴۷۰خانواده از ابتدای سال ۱۴۰۰ مستمری ماهیانه برقرار شده که تا سن ۶سالگی کودک ادامه خواهد داشت.

وی اظهار کرد: علاوه بر برقراری مستمری خدماتی نظیر توزیع شیر خشک، پرداخت تسهیلات اشتغال، خدمات مشاوره‌ای، کمک‌های موردی و … به این خانواده‌ها از طریق این اداره کل ارایه می‌شود.

وی بیان کرد: در طول سال گذشته علاوه بر توزیع هشت هزار قوطی شیر خشک همچنین ۲۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغال به ۲۶ خانوار از این افراد پرداخت شده است. نورعلیوند در خصوص توزیع شیرخشک بین خانواده های دارای فرزند چند قلو و سایر خانواده های نیازمند جامعه هدف دارای فرزند زیر یکسال در سال جاری گفت: به منظور مدیریت توزیع شیر خشک، بهبود کیفی سلامت و ترویج تغذیه با شیر مادر پس از ثبت اطلاعات نوزادان و کودکان در سامانه سلامت کودکان وزارت بهداشت، نسبت به ارجاع خانواده ها به مراکز بهداشتی جهت تحویل شیر خشک در قالب دریافت خدمات بهداشتی انجام و با هماهنگی های انجام گرفته توزیع شیرخشک بین این خانواده ها انجام می شود.

کد خبر 2755793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha