مذاکره محرمانه بر سر سرنوشت مناطق تحت کنترل کردهای سوریه

سرویس جهان- بر اساس گزارش نشریه کردل، مقامات آمریکایی و دولت مرکزی سوریه، در یکی از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس بر سر آینده اداره خودگردان کردی در شمال سوریه مذاکره کرده اند.

به گزارش کردپرس، مقامات کرد سوریه برای تثبیت موقعیت کنونی خود و نجات اداره خودگردان کردی و نیروهای دموکراتیک سوریه، بارها طی سال های اخیر با مقامات دولت سوریه، روسیه و آمریکا مذاکره کرده اند. اما یک نشریه آمریکایی ادعا کرد مقامات آمریکایی و مسئولان دولت مرکزی سوریه هم بر سر سرنوشت مناطق تحت کنترل کردهای سوریه، به صورت مخفیانه با هم مذاکره کرده اند.

 این نشریه اطلاعات خود درباره مذاکره مخفیانه واشنگتن- دمشق درباره سرنوشت کردهای سوریه را بر اساس اظهارات یکی از مقامات اتحادیه عرب بیان کرده و گفته است این فرد به شرط حفظ هویت او حاضر به افشای مذاکره میان دمشق و واشنگتن شده است.

 بر اساس این گزارش، مذاکره میان آمریکا و سوریه بر سر سرنوشت کردهای سوریه در مسقط پایتخت کشور عمان در حوزه خلیج فارس صورت گرفته و مقامات امنیتی دو کشور و وزارت خانه های خارجی آنها در این مذاکرات حضور داشته اند.

با این که نشریه کردل ادعا کرده که در این مذاکره از نیروهای دموکراتیک سوریه به رهبری کردها نامی به میان نیامده و فقط در مورد خواسته دولت سوریه برای خروج نیروهای آمریکایی از مناطق تحت کنترل کردها بوده، اما وبسایت فاکس پرس ادعا کرده که این مذاکره تحت عنوان نیروهای دموکراتیک سوریه صورت گرفته و آمریکا تاکید کرده است که باید نقش اداره خودگردان و نیروهای دموکراتیک سوریه در این کشور حفظ شود.

کد خبر 2756390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha