برق دستگاه های دولتی بدمصرف  کردستان قطع  می شود

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: به صورت هفتگی مصرف برق ادارات و ارگان های مختلف رصد می شود و در صورت عدم رعایت الگوی مصرف، برق دستگاه بدمصرف قطع خواهد شد.

به گزارش کرد پرس، هیوا لهونیان با بیان اینکه براساس بررسی های انجام شده، از ۵۴۶ هزار و ۷۵۷ مشترک بخش خانگی در استان، ۱۰ درصد آنان پرمصرف هستند، گفت: بر این اساس، ۴۱.۴ درصد مشترکان برق در استان کم مصرف و ۴۳.۴ درصد خوش مصرف هستند و ۵.۲ درصد مشترکان نیز تقریبا مصرفشان صفر است.

وی افزود: مشترکان بخش خانگی کشورمان ۵ برابر اروپایی ها انرژی از جمله برق مصرف می کنند و متوسط رشد مصرف انرژی در جهان ۳.۷ درصد و در ایران ۸ درصد است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان اظهار کرد: در بحث مصرف انرژی، مردم بدمصرفی هستیم و در زمینه برق و گاز سه برابر استانداردهای جهانی مصرف می کنیم.

لهونیان ادامه داد: امسال پیش بینی شده اوج مصرف، ۷۴ هزار مگاوات برق مصرف شود در حالیکه تولید نیروگاه ها ۶۲ هزار مگاوات است و این کمبود باید مدیریت شود تا دچار خاموشی در بخش خانگی نباشیم.

وی تغییر ساعات کاری ادارات را از جمله راهکارهای کاهش مصرف برق در فصل گرما دانست و یادآور شد: تنظیم کولر گازی روی درجه ۲۴ یا ۲۵ و کولر آبی روی دور کند در زمان پیک مصرف (۱۱ تا ۱۷ و ۲۰ تا ۲۴) تاثیر بسیار زیادی در مدیریت مصرف برق دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان بیان کرد: طبق مصوبه هیات وزیران، ادارات موظف هستند در طول ساعات کاری از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور ۳۰ درصد و غیرساعات اداری تا ۶۰ درصد مصرف خود را نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش دهند.

لهونیان گفت: به صورت هفتگی مصرف برق ادارات و ارگان های مختلف رصد می شود و در صورت عدم رعایت الگوی مصرف، برق دستگاه بدمصرف قطع خواهد شد.

کد خبر 2756682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha