کمک به توانمندسازی ۵۰۰ زن سرپرست خانوار کردستانی

معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد کردستان از اجرای طرح اشتغال زایی و کمک به توانمندسازی برای ۵۰۰ زن سرپرست خانوار کردستانی زیر ۵۰ سال غیر تحت پوشش نهادهای حمایتی خبر داد.

به گزارش کرد پرس، سیدمنصور بیننده گفت: طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار زیر ۵۰ سال غیر تحت پوشش نهادهای حمایتی، به عنوان طرح مشترک این نهاد و وزارت کشور در حال اجرا است.

وی افزود: در قالب این طرح از طریق پرداخت تسهیلات بلاعوض با سرانه ۳۰میلیون تومان به راه اندازی و ایجاد طرح اشتغال خرد خانگی برای زنان سرپرست خانوار شناسایی شده کمک می شود.

معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد کردستان با بیان اینکه سهمیه استان کردستان در این طرح  ۵۰۰ خانوار است، اظهار کرد: این تعداد از طریق مراکز نیکوکاری تحت نظارت این نهاد در شهرستان های تابعه شناسایی شده اند.

بیننده ادامه داد: بعد از وضعیت سنجی و توان سنجی این زنان، اطلاعات مربوط به خانواده آنان در سامانه مربوطه ثبت و برای هر یک از آنان پرونده فیزیکی تشکیل داده شده است.

وی با بیان اینکه در نخستین مرحله پنج میلیارد تومان به این طرح اختصاص داده شده است، یادآور شد: در قالب این طرح تاکنون برای ۱۸۷ نفر از این زنان لوازم مورد نیاز اشتغال زایی تهیه و توزیع شده است.

کد خبر 2756887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha