درآمد ۷۴۰۰ میلیارد ریالی کردستان از محل مالیات و گمرکات

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان گفت: استان از محل مالیات بر ارزش افزوده و از طریق گمرکات ۷ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال درآمد کسب کرد.

به گزارش کرد پرس، ارسلان ازهاری گفت: طی سال گذشته در استان بیش از ۴ هزار میلیارد ریال درآمد از طریق گمرکات و ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال درآمد از محل مالیات بر ارزش افزوده درآمد حاصل شده است.

وی افزود: نسبت درآمدهای مصوب استان در سال ۱۴۰۱ در مقایسه با سال ۱۴۰۰، ۱۱۴ درصد بود که این امر می تواند با راهکارها و اتخاذ تدابیر لازم از سوی دولت در سالجاری نیز روند افزایشی خود را حفظ کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان اظهار کرد: در سال گذشته تعهدات درآمدی استان ۲۵ هزار میلیارد ریال پیش بینی شده بود که این رقم در سالجاری به ۳۰ هزار میلیارد ریال افزایش پیدا کرد و با توجه به نبود ظرفیت ها و زیر ساخت های لازم در استان تحقق این موضوع دور از انتظار است.

ازهاری با اشاره به فعالیت گسترده معادن در سطح استان به عنوان یک استان معدنی در سطح کشور، ادامه داد: در سال گذشته با وجود پیش بینی تخصیص یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال از محل یک درصد فروش معادن برای استان، این مهم تحقق نیافت که امیدواریم این موضوع در سالجاری مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته مبلغی افزون بر ۶۴۰ میلیارد ریال در آمد از محل فروش اموال مازاد کسب شده است، یادآور شد: استفاده از تسهیلات بانکی برای اجرای طرح های سرمایه گذاری در استان از مواردی است که مد نظر استان است و امیدواریم با اتخاذ تدابیر لازم در راستای کمک به توسعه استان لحاظ شود.

کد خبر 2756982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha