پایان مرداد آخرین مهلت بخشودگی جرائم بیمه ای کارفرمایان

مدیرکل بیمه تامین اجتماعی کردستان گفت: طرح بخشودگی جرائم بیمه ای کارفرمایان در حال اجرا بوده و تا پایان مرداد مهلت استفاده از مزایای این طرح وجود دارد.

به گزارش کرد پرس، سیدصلاح قریشی در نشست خبری با رسانه های کردستان از اجرای قانون بخشودگی جرائم بیمه تامین اجتماعی کارفرمایان کارگاه های زیر ۱۰۰ نفر اشتغال با امکان تقسیط اصل بدهی خبر داد و گفت: کارفرمایان با ارائه درخواست الکترونیک برای بهره گرفتن از این طرح، می توانند به صورت نقدی و اقساط ۱۲ ماهه از ۱۰۰ درصد بخشودگی، ۱۸ قسط ۸۵ درصد، ۲۴ قسط ۷۵ درصد و ۳۶ قسط ۵۰ درصد بخشودگی بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه شرط اعمال بخشودگی جرائم، حفظ اشتغال موجود است، افزود: هم اکنون در استان کردستان ۱۸ هزار و ۷۰۰ کارگاه فعال که لیست و حق بیمه پرداخت می کنند، وجود دارد که می توانند از این قانون بخشودگی بهره مند شوند.

مدیرکل بیمه تامین اجتماعی کردستان اظهار کرد: کارفرمایان کارگاه های تولیدی، صنعتی، معدنی، کشاورزی، خدماتی و اصناف و شرکت های دانش بنیان که حداقل به مدت یک سال از زمان تقسیط بدهی نسبت به حفظ یا افزایش اشتغال نیروی انسانی کارگاه خود بر مبنای لیست اسفند ماه سال ۱۴۰۱ اقدام کرده باشند و لیست و حق بیمه کارکنان شاغل کارگاه را در طول این دوره ارسال و پرداخت کنند، می توانند از مزایای این طرح بهره مند شوند.

قریشی در خصوص کارفرمایانی که در طول ۲ سال گذشته از بخشودگی جرائم برخوردار شده اند، رعایت حفظ یا افزایش اشتغال نیروی انسانی کارگاه از زمان تعیین تکلیف بدهی، به مدت ۲ سال را ضروری دانست و ادامه داد: کارفرمایان می توانند از این طرح استقبال و بهره مند شوند.

وی یادآور شد: کارفرمایان کارگاه های مشمول برای برخورداری از تسهیلات طرح بخشودگی و به منظور تعیین تکلیف بدهی های قطعی شده مطابق قوانین، باید از تاریخ اجرای تصویب نامه و حداکثر به مدت ۳ ماه نسبت به ثبت درخواست خود از طریق سامانه خدمات غیر حضوی سازمان تامین اجتماعی به نشانی https://es.tamin.ir اقدام کنند در غیر این صورت هیچ درخواستی به صورت دستی پذیرش نخواهد شد.

کد خبر 2756999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha