جریمه ۱۰ میلیاردی ۲۱ واحد شن و ماسه ایلام

سرویس ایلام - معاون بازرسی، نظارت و حمایت حقوق مصرف کنندگان صمت ایلام از جریمه ۱۰ میلیاردی ۲۱ واحد شن و ماسه در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، مهدی کاکاخانی ضمن تاکید بر اینکه قیمت شن و ماسه بر اساس قیمت متعارف در هر منطقه تعیین می‌شود، عنوان کرد: ۲۱ واحد تولیدی شن و ماسه استان بدلیل افزایش خودسرانه قیمت تاکنون بیش از ۱۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال جریمه شده و پرونده آنها برای بررسی دقیق به مراجع ذیصلاح ارجاع داده می شوند.

او گفت: افزایش هرگونه قیمت بایستی منطقی و کارشناسی شده باشد و با افزایش نامتعارف و خارج از عرف قیمت ها مخالفیم و برخورد قانونی انجام می‌شود.

معاون بازرسی، نظارت و حمایت حقوق مصرف کنندگان صمت ایلام خاطرنشان کرد: واحدهای تولیدی شن و ماسه برای احصاء قیمت بایستی در سامانه ۱۲۴ مدارک و مستندات خود را بارگزاری کرده و قیمت آنها در این سامانه تایید شود.

کاکاخانی توضیح داد: واحدهای تولیدی شن و ماسه ای که تاکنون نسبت به اعلام قیمت تمام شده محصول در سامانه تجارت و همچنین سامانه ۱۲۴ اقدام نکرده، بنابراین برای افزایش قیمت روال قانونی طی نشده است، لذا توصیه این دستگاه را جدی نگرفته و اقدام به افزایش بیش از ۶۰ درصدی قیمت کرده که تخلف محسوب می‌شود و در همین راستا ۲۱ واحد متخلف جریمه و به مراجع ذیربط معرفی شدند.

او گفت: ۴۹ واحد تولیدی شن و ماسه در استان وجود دارد که تاکنون از ۲۱ واحد بازرسی بعمل آمده و بازرسی از دیگر واحدها نیز کماکان ادامه دارد.

کد خبر 2757021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha