کشته شدن 41 نیروی YPG در تل رفعت و منبج

سرویس ترکیه - وزارت دفاع ترکیه مدعی کشته شدن 41 نفر از نیروهای YPG در عملیات ارتش ترکیه در شمال سوریه شد.

به گزارش کردپرس، وزارت دفاع ترکیه در اطلاعیه ای مدعی خنثی کردن 41 نفر از اعضای یگان های مدافع خلق (YPG) در عملیات ارتش ترکیه در مناطق تل رفعت و منبج در شمال سوریه شد.

وزارت دفاع با انتشار اطلاعیه ای در صفحات مجازی خود، مدعی شد که نیروهای ارتش ترکیه با انجام عملیات در مناطق تل رفعت و منبج 41 نفر دیگر از اعضای YPG را خنثی کرده اند. بنا بر این اطلاعیه عملیات مذکور همچنان ادامه دارد.

وزارت دفاع کلیپی 35 ثانیه ای از عملیات مذکور را به اشتراک گذاشت که در آن پهپادهای بمب افکن ارتش ترکیه مناطقی از شمال سوریه را نشانه می روند و باعث انفجار یک خودروی در حال حرکت در یک جاده می شوند. در این ویدئو همچنین تصاویری مبهم از اهداف منفجر شده در چند منطقه مختلف که معلوم نیست دقیقا کجا هستند، منتشر شده است. 

از سوی دیگر خبرگزاری آناتولی، رسانه رسمی دولت ترکیه، این عملیات را واکنش متقابل به حملات موشکی YPG به منطقه اونجوپینار در استان مرزی کیلیس اعلام کرد و نوشت که این عملیات همزمان به صورت هوایی و زمینی برگزار شده است.

آناتولی در ادامه این گزارش با بیان این که برآوردهای اولیه از کشته شدن 41 نفر از نیروهای YPG خبر می دهند، مدعی تخریب سنگرها و پناهگاه های YPG شد و نوشت: «گمان می رود تروریست هایی که برنامه ریزی حمله به اونجوپینار را برعهده داشته اند در میان افراد کشته شده در این عملیات باشند. بنا بر این شمار تروریست های کشته شده (اعضای YPG) در شمال سوریه از ابتدای هفته جاری به 53 تن رسیده است.»

گفتنی است، نهاد مطبوعاتی نیروهای سوریه دموکراتیک (SDF) بلافاصله با انتشار بیانیه ای کشته شدن نیروهای خود توسط ارتش ترکیه را تکذیب کرد.

کد خبر 2757055

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha