بازداشت 8 نفر از مدیران شهرداری و شورای شهر مریوان /65 هکتار از اراضی شرکت شهرکهای صنعتی  به بیت المال بازگشت 

سرویس کردستان_ حجت الاسلام و المسلمین سیدحسین حسینی از بازپس گیری بیش از 65 هکتار اراضی شرکت شهرکهای صنعتی استان به ارزش بیش از 90 میلیارد تومان به بیت المال خبر داد و در خصوص ترک فعل مدیران دستگاههای اجرایی استان کردستان در حوزه های مختلف هشدار داد .

به گزارش کرد پرس به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کردستان ، حجت الاسلام حسینی با اشاره به نظارت جدی دستگاه قضایی استان بر مقابله با بسترهای فسادزا  ، تصریح کرد : یکی از بسترهای مهم فسادزا مقوله شرکت شهرکهای صنعتی است که در راستای صیانت از حقوق عامه و حفظ حقوق بیت المال و همچنین حمایت از تولید ، دادگستری استان از ابتدای سال 1400 به حوزه شرکت شهرکهای صنعتی ورود جدی داشته است . 
وی تاکید کرد : در این راستا ، نحوه واگذاری و فرآیند و تشریفات قانونی واگذاری شهرکهای صنعتی مورد نظارت قرار گرفت و مدیرعامل وقت و فعلی شرکت شهرکهای صنعتی استان را موظف کرده ایم تا به واگذاری این شهرکها نظارت جدی داشته باشند . 
رئیس کل دادگستری استان افزود : ماحصل و نتیجه ورود دستگاه قضایی استان طی این 2 سال ، استرداد بیش از 65 هکتار از اراضی شرکت شهرکهای صنعتی استان به بیت المال می باشد و این اقدامات با جدیت ادامه خواهد داشت . 
حجت الاسلام حسینی اظهار داشت : نگاه دستگاه قضایی استان در مرحله اول ، نگاه پیشگیرانه و با هدف جلوگیری از وقوع تخلفات شامل ارشاد و تذکر به مدیران است ولکن چنانچه شاهد تضییع حقوق عمومی در حوزه های مختلف و به دلیل عدم انجام تکالیف قانونی توسط مدیران سازمان‌ها و ادارات باشیم بدیهی است که بر اساس قانون قاطعانه برخورد خواهیم کرد. 
 
بازداشت 8 نفر از مدیران شهرداری و شورای شهر مریوان 
 
حجت الاسلام حسینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پرونده مربوط به تخلفات شهرداری مریوان ، اظهار داشت : در همین راستا تاکنون 8 نفر از این افراد شامل سرپرست فعلی شهرداری مریوان و برادرش ، 3 عضو شورای شهر مریوان ، برادر یکی از اعضای شورای شهر و 2 نفر به عنوان واسطه در این تخلفات بازداشت و روانه زندان شده اند . 
وی افزود : در همین راستا برای 10 نفر از مرتبطین با این پرونده نیز حکم جلب صادر شده و دستور بازداشت این افراد توسط مقام قضایی صادر شده و پرونده در دادسرای مریوان در حال رسیدگی است . 
رئیس کل دادگستری استان کردستان اتهام این افراد را اختلاس ، دریافت و پرداخت رشوه ، جعل ، استفاده از سند مجعول ، پولشویی و تحصیل مال از طریق نامشروع برشمرد و افزود : این افراد در چند ماه اخیر و با اقدامات اطلاعاتی و نظارت و دستورات دستگاه قضایی استان شناسایی و دستگیر شده اند. .

کد خبر 2757064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha