نواحی اقتصادی روستایی در آذربایجان غربی تشکیل شود

سرویس آذربایجان غربی- استاندار آذربایجان غربی گفت: تسریع در تکمیل زنجیره ارزش محصولات روستایی در راستای ارتقای معیشت روستاییان الزامی بوده و موجب کوتاهی دست دلالان از بازار محصولات تولیدی بومی و محلی خواهد شد.

به گزارش کردپرس، محمدصادق معتمدیان امروز در جلسه بررسی زنجیره ارزش اشتغال روستایی استان افزود: مزیت‌های نسبی و ظرفیت‌های بکر روستایی در استان شناسایی شده و چرخه عرضه اعم از تولید و فرآوری و فروش مد نظر باشد.

او با تاکید بر اینکه اتحادیه‌های صنفی در این بخش نقش خاصی دارند، اظهار کرد: در اتاق‌های دربسته نمی‌شود برای روستاییان تصمیم گرفت چرا که فرهنگ و جغرافیای هر منطقه متفاوت است.

معتمدیان با اشاره به سند توسعه روستایی، ادامه داد: منابع اشتغال روستایی بررسی شده و از خام‌فروشی با فرآوری و بسته‌بندی جلوگیری شود.

ضرورت توسعه گردشگری و بوم‌گردی در استان

او با اشاره به اینکه در خراسان جنوبی ۱۳۰ بوم‌گردی ایجاد شده‌، گفت: این موضوع ایده‌ای بود که در کویر و مناطق روستایی موجب جذب هزاران گردشگر شد و آذربایجان غربی با این ظرفیت‌های بکر، پتانسیل‌های بسیاری برای بهره‌برداری و توسعه گردشگری و بوم‌گردی دارد.

استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر توجه به مزیت‌های تولیدی استان، گفت: ایجاد زنجیره ارزش محصولات روستایی یک اقدام جهادی می‌خواهد و نیازمند ارتباط گیری با مردم و اخذ نظرات آنان است.

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه در بخش عرضه و فرآوری محصولات روستایی ریل‌گذاری‌های اولیه انجام شود، افزود: کوتاهی دست دلالان از بازار محصولات کشاورزی در این زنجیره‌های ارزش مورد توجه باشد و تشکیل نواحی اقتصادی در خود مناطق روستایی برای ارائه مستقیم محصولات فرآوری شده ضروری است.

آذربایجان غربی رتبه اول کشوری تولید عسل را دارد

معتمدیان با اشاره به تمرکز سرمایه‌گذاری بر روی زنجیره ارزش انگور و محصولات حاصل از آن، اضافه کرد: در هر حوزه ای که امکان صدور مجوز برای سرمایه‌گذاری در بخش تولیدات روستایی باشد، مسیرها شفاف‌سازی شود.

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه محصول استراتژیک کشاورزی استان سیب درختی است، ادامه داد: سال قبل چالش‌های بازار سیب با حدف واسطه‌ها، رفع و کشاورزان از منافع آن بیشتر بهره‌مند شدند.

او همچنین تاکید کرد: مسئولان مربوطه با دخیل کردن گروه‌های تولیدی و اتحادیه‌ها در تشکیل زنجیره‌های ارزش اشتغال روستایی و حضور در مزارع و روستاها، از ظرفیت تسهیل‌گری مردمی استفاده کرده و این اقدامات به صورت میدانی تکمیل و محقق شود.

معتمدیان در پایان با بیان اینکه آذربایجان غربی با تولید ۳۰ هزار تُن عسل در سال رتبه اول کشوری را دارد، گفت: معرفی تولیدات استانی و فرآورده‌های زراعی، باغی و دامی به ویژه عسل در روستاهای هدف گردشگری مورد توجه باشد.

کد خبر 2757096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha