افزایش خسارت های سیل در آذربایجان غربی/هشدارهای هواشناسی هر بار نادیده می ماند!

سرویس آذربایجان غربی- علیرغم هشدارهای هواشناسی در یک ماهه اخیر سیل چندین بار در شهرها و روستاهای شمال و جنوب آذربایجان غربی خسارت به بار آورده و ستادهای بحران هر بار بعد از بحران به بحران ورود می کنند.

به گزارش کردپرس، حمید محبوبی، سرپرست جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی با اشاره به وقوع سیل در ماکو گفت: در پی بارش شدید باران و تگرگ و جاری شدن سیل در عصر دیروز دو تیم امداد و نجات جمعیت هلال احمر شهرستان ماکو به روستاهای باش کند و ماراکومی اعزام شدند.

او افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد به ۱۲ منزل مسکونی خسارت وارد شده است و ۵۷ نفر از اهالی این روستاها از سیلاب و آبگرفتگی متاثر شده اند.

به گفته محبوبی؛ تیم های عملیاتی نسبت به تخلیه آب منازل ‌خسارت دیده اقدام کرده و اقلام زیستی و معیشتی در بین خانوارهای آسیب دیده توزیع شده است.

اوایل هفته جاری باز هم علیرغم هشدارهای هواشناسی مبنی بر وقوع سیلاب و آبگرفتگی مسیل ها و رودخانه ها سیل در  روستای بابل آباد شهرستان چایپاره به ٢٢ واحد مسکونی خسارت زد. دهم خرداد هم شدت کم‌ سابقه بارش ناگهانی تگرگ و باران در چند لحظه باعث آبگرفتگی طبقات منفی چندین ساختمان نیمه کاره و پارکینگ مسکونی در بوکان شد.

هفتم خرداد نیز علیرغم هشدار سازمان هواشناسی آذربایجان غربی در خصوص احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه‌ها سیلاب و تگرگ در سردشت و فیرورق خوی خسارت آفرین شدد.سیل در روستای سیسیر از توابع بخش ربط سردشت خسارت‌ زیادی به واحدهای مسکونی روستایی، باغات و مزارع وارد کرد.

در خوی نیز فرماندار این شهرستان از  بارش تگرگ و ورود خسارت به شهر فیرورق و ۱۰ روستای این شهرستان خبر داد و گفته بود: بارش تگرگ در شهر و بخش فیرورق نزدیک به ۲۰ دقیقه به طول انجامید و خسارت زیادی به باغات گیلاس، آلبالو، سیب و زردآلو زد.

هشدارهای هواشناسی به منظور جلوگیری از وقوع بحران با اعلام میزان خطر هر بار اعلام می شود اما متاسفانه ستادهای بحران در آذربایجان غربی همیشه بعد از بحران به بحران ورود می کنند!

کد خبر 2757120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha