دستگیری ۴ شکارچی در منطقه حفاظت شده قروه

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: با هوشیاری محیط بانان و تعقیب و گریز فراوان چهار شکارچی متخلف که یک راس کل وحشی را شکار کرده بودند دستگیر شدند.

به گزارش کرد پرس، اقبال حمیدی گفت: روز جمعه ساعت ۶ صبح با شنیدن صدای شلیک یک گلوله اسلحه شکاری در ارتفاعات کوه پریشان و با حضور مامورین یگان حفاظت پاسگاه های محیط بانی در منطقه بلافاصله هر دو پاسگاه و یگان حفاطت شهرستان اقدام گشت و بررسی هم جانبه و گسترده در منطقه کردند.

وی اظهار کرد: محیط بانان به محض اطلاع از صدای تیر در کوه به صورت نامحسوس به سمت ارتفاعات و محل تیراندازی از سه مسیر حرکت و در صخره های محل تیراندازی متخلفین را شناسایی و زیر نظر گرفته و در یک اقدام غافلگیرانه موفق به دستگیری ۴ نفر متخلف که یک راس کل وحشی شکار کرده بودند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان افزود: از متخلفین در تحقیقات و بازجویی محل، علاوه بر لاشه یک راس کل وحشی یک قبضه سلاح شکاری غیرمجاز، دو دستگاه دوربین چشمی، دو عدد چاقو و دو ثوب کوله پشتی کشف و ضبط شد.

حمیدی با بیان اینکه پس از هماهنگی با مقام قضایی و اخذ دستور هر ۴ نفر متخلف تحویل پاسگاه انتظامی گشته و تحت نظر هستند، ادامه داد: دو نفر از متخلفین سابقه دار در زمینه شکار غیرمجاز بوده و سابقا پرونده های تخلف داشته اند.

وی با تقدیر از هوشیاری و زحمات محیط بانان، از عموم مردم درخواست کرد جهت حفظ و حراست از حیات وحش و سرمایه های طبیعی استان و میهن عزیزمان، به محض اطلاع از ورود شکارچیان و متصرفان به بیت المال و امانت آیندگان در مناطق حفاظت شده مراتب را از طریق دهیاران، شورای روستاها و همیاران محیطبان به نزدیکترین ادارات و با پاسگاه های محیطبانی و یا سامانه ۱۵۴۰ اطلاع دهند.

کد خبر 2757141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha