درخواست کنگره از دولت بایدن برای رفع توقف صادرات نفت اقلیم کردستان

سرویس جهان- سه تن از نمایندگان کنگره آمریکا از وزیر خارجه دولت بایدن خواسته است بغداد و آنکارا را برای ازسرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان تحت فشار قرار دهد.

به گزارش کردپرس، سه تن از نمایندگان کنگره آمریکا در نامه ای به آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، خواستار تحت فشار قرار دادن ترکیه و دولت مرکزی عراق برای ازسرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان هستند.

 نمایندگان کنگره با اشاره به این که 80 درصد منابع مالی اقلیم کردستان از صادرات نفت خام  تامین می شود و دریافت بودجه از عراق هم منوط به صادرات نفت خام زیر نظر دولت عراق است، از این که عدم بازگشایی خط لوله نفت عراق-ترکیه اقلیم کردستان را از منابع مالی محروم کند ابزار نگرانی کرده اند.

آنها همچنین با اشاره به این که تعداد زیادی آواره از عراق و سوریه در اقلیم کردستان زندگی می کنند، قطع منابع مالی اقلیم کردستان را عامل تشدید بحران اقتصادی در این منطقه دانسته که می تواند بحران انسانی به همراه داشته باشد.

سه نماینده کنگره با اشاره به این که اقلیم کردستان تنها از طریق ترکیه می تواند نفت خود را صادر کند، از وزیر خارجه آمریکا خواسته اند بغداد و آنکارا را برای از سرگیری صادرات نفت خام اقلیم کردستان تحت فشار قرار دهد.

کد خبر 2757160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha