کانون های عشایری ایلام به هزار پنل خورشیدی مجهز شدند

سرویس ایلام - سرپرست امور عشایری استان ایلام در دیدار با امام جمعه ایلام از تجهیز کانون های عشایری استان به یک هزار پنل خورشیدی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، محمدجواد خانزادی در این دیدار گفت: ایجاد میادین دام برای فروش مستقیم و بدون واسطه دام مازاد، تحقق راهبردهای چهارگانه تولید گیاهان دارویی، ایجاد بومگردی عشایری، توسعه صنایع دستی و تکمیل زنجیره تولید گوشت قرمز برای عشایر در دستور کار است.

وی دامه داد: تجهیز کانون های عشایری به یک هزار پنل معادل ۲۰ درصد جمعیت خانوار عشایری به پنل های خورشیدی برای امسال که در سنوات گذشته تاکنون ۳۵ درصد نصب پنل های خورشیدی انجام شده است، حذف تدریجی آبرسانی سیار و ایجاد شبکه آبرسانی ثابت به کانون های عشایری و عرضه مستقیم محصولات عشایر در عشایربازارها از جمله برنامه ها برای عشایر استان است.

سرپرست امور عشایر استان ایلام ادامه داد: تقویت بازارچه های مرزی عشایر عرضه محصولات، صدور تولیداتی چون صنایع دستی، لبنی و گوشت قرمز با برندسازی و بازاریابی مناسب و دام زنده مازاد به کشور عراق از دیگر برنامه ها برای عشایر است.

وی نبود بازارچه های مرزی و عدم استفاده از ظرفیت مرز مهران برای صدور و عرضه محصولات عشایر، عدم خرید دام مازاد این قشر، هزینه بالای خدمات دامپزشکی و نهاده های دامی، عدم بهره مندی عشایر از طرح سامانه گرمسیری و عدم همکاری دستگاه های ذیربط در آیین نامه ساماندهی عشایر برای ارائه خدمات به عشایر را از جمله مشکلات این حوزه برشمرد.

کد خبر 2757180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha