هزینه گذراندن تعطیلات در ترکیه حتی برای گردشگران خارجی نیز گران است

سرویس ترکیه - هزینه گذراندن تعطیلات در ترکیه حتی برای گردشگران خارجی نیز گران است و باتوجه به افزایش قیمت‌ها،گردشگران خارجی کشورهای دیگری را جایگزین ترکیه کرده‌اند.

به گزارش کردپرس، گذراندن تعطیلات در ترکیه حتی برای گردشگران خارجی نیز بسیار پرهزینه شده و باتوجه به افزایش قیمت‌ها،گردشگران خارجی توجه خود را به کشورهای دیگری مانند مصر و اسپانیا معطوف کرده‌اند.

به نوشته گازته دیوار، نمایندگان حوزه گردشگری ابراز داشتند که تورم غیرقابل مهار در ترکیه باعث شده که گردشگران خارجی کشورهای دیگر را ترجیح دهند زیرا با افزایش تورم در ترکیه، هزینه‌ هتل‌ها و مابقی هزینه‌ها دوبرابر شده است.

همچنین گفتند که رفتن به ترکیه جهت تعطیلات برابر با سفر به یونان اما گرانتر از اسپانیا است و با توجه به این قیمت‌ها نمایندگان گردشگری اظهار داشتند که احتمالا ترکیه در سال جاری تعداد قابل توجهی از گردشگران روسیه‌ای خود را نیز از دست خواهد داد.

زیرا روس‌ها تمایل دارند رزرو هایشان را در لحظه آخر ثبت کنند و در صورت ادامه افزایش قیمت‌ها آنها مقاصد دیگری را برای سفر انتخاب خواهند کرد.

«تاراس کوبیشچانوف»، معاون اجرایی تورگردی در روسیه،که یکی از بزرگترین مجریان برگزاری تور در روسیه است گفت که سال گذشته ۵.۲ میلیون گردشگر روس به ترکیه سفر کردند اما این عدد امسال به ۴ میلیون تن کاهش پیدا خواهد کرد.

کد خبر 2757193

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha