پرداخت ۴۴۴ میلیارد تومان اعتبارات تبصره ۱۸ در ایلام

سرویس ایلام - استاندار ایلام در شورای اشتغال استان اعلام کرد: اعتبارات تبصره ۱۸ ابلاغی در ابتدای سال‌جاری مبلغ ۴۴۴ میلیارد تومان بوده که به تفکیک دستگاه‌های اجرایی توزیع شده است.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، حسن بهرام نیا عنوان کرد: اعتبارات مصوب تسهیلات تبصره ۱۸ در سال گذشته ۷۳۰ میلیارد تومان بوده که این میزان به یک هزار و ۳۰ میلیارد تومان رسید که ۳۰۰ میلیارد تومان بیشتر از اعتبارات مصوب استان بوده است.

وی با بیان اینکه تسهیلات تبصره ۱۸ نقش بسزایی در رونق تولید و اشتغال ایفا می‌کند، اظهار کرد: تسهیلات تبصره ۱۸ ذیل دستگاه‌های اجرایی همچون اداره کل صنعت، معدن و تجارت، سازمان جهاد کشاورزی، اداره کل میراث فرهنگی، ادارت کل بهزیستی، اداره کل راه و شهرسازی، کمیته امداد، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ارتباطات و صنعت نفت تعریف شده است.

 بهرام نیا افزود: ادارات ذی‌مدخل در برداشت اعتبارات تبصره ۱۸ باید طرح‌های منجر به اشتغال‌زایی را براساس اولویت‌بندی را به دلیل محدودیت زمانی به بانک‌ها اعلام کنند.

استاندار ایلام ادامه داد: مدیران از وزارتخانه‌ها مطالبه‌گری کنند و نسبت به تعیین تکلیف سهم تسهیلات اشتغالزایی خود در تبصره ۱۸ تا پایان هفته اقدام کنند. در همین رابطه نیز پیگیری‌های لازم از طریق معاون اول رئیس جمهور در جهت تسریع در پرداخت این تسهیلات انجام می‌شود.

نماینده عالی دولت در استان اضافه کرد: از محل اعتبارات تبصره ۱۸ سال گذشته مبلغ یک هزار و ۳۰ میلیارد تومان در قالب ۹۵۴ طرح تزریق شده که بهره‌برداری از این طرح‌ها نقش مهمی در رشد اشتغال استان دارد.

وی ادامه داد: اعتبارات تبصره ۱۸ ابلاغی در ابتدای سال‌جاری مبلغ ۴۴۴ میلیارد تومان بوده که به تفکیک دستگاه‌های اجرایی توزیع شده و در همین راستا دستگاه های اجرایی باید طرح‌های اولویت‌دار خود را به دبیرخانه شورای اشتغال استان معرفی کنند.

بهرام نیا خاطرنشان کرد: باید با همان آهنگی که از ابتدای سال ۱۴۰۱ در جهت تحقق تعهد اشتغال تعیین شده دنبال شد، در پایان سال‌جاری نیز فراتر از سقف تعیین شده نتیجه لازم رقم بخورد و لازمه آن همدلی و همراهی دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل است.

وی بیان کرد: بانک‌ها سال گذشته به خوبی پای کار آمدند و با انگیزه بالا در جهت جذب اعتبارات تسهیلات اشتغالزایی تلاش کردند، مدیران هم باید تلاش خود را مضاعف کنند که با همراهی بانک‌ها و تا پایان شهریور امسال، مجموع ۴۴۴ میلیارد تومان اعتبارات مصوب استان در یک ماهه اول سال جاری و در قالب تبصره ۱۸ این میزان بطور کامل جذب شود.

کد خبر 2757211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha