صدور بیش از ٢ هزار مجوز صنایع دستی در کردستان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان گفت: در طول یک سال گذشته و در راستای تحقق شعار سال ٢ هزار و ٩٥١ مجوز صنایع دستی در استان صادر که ٢ هزار و ٩٢١ فقره پروانه تولید انفرادی و ٣٠ مورد مربوط  به پروانه تولید کارگاهی بود.

به گزارش کرد پرس، منصور مهرزاد گفت: این مجوزها برای صنعتگران فعال در رشته های رودوزی های سنتی، سفال گری، نازک کاری، البسه محلی، تولیدات چرم، جاجیم بافی، گلیم بافی، کلاش بافی، شال بافی، و قلم زنی صادر شده است.

وی افزود: در حال حاضر ٢٨ هزار و ٣٢١ نفر صنعتگر فعال دارای مجوز در ٤٥ رشته صنایع دستی و افراد بسیار دیگری نیز به صورت سنتی و خودجوش در استان در حوزه صنایع دستی مشغول به فعالیت هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان اظهار کرد: در ادامه سیاست های حمایتی و با هدف مهارت آموزی و توانمندسازی افراد برای ترویج و توسعه این میراث ارزشمند، بیش از ۳ میلیارد و ٥٠٠ میلیون تومان از محل اعتبارات ملی و استانی برای آموزش رایگان علاقه مندان به رشته های مختلف صنایع دستی بومی و محلی کردستان اختصاص یافت.

مهرزاد با اشاره به موفقیت استان در تولید و صادرات صنایع دستی در سال گذشته، ادامه داد: سال گذشته ١٠ میلیارد دلار انواع محصولات صنایع دستی به خارج از کشور از جمله کشورهای عراق به ویژه اقلیم کردستان، ترکیه، کشورهای حاشیه خلیج فارس، ارمنستان و آذربایجان صادر شده است.

وی یادآور شد: همچنین در راستای حمایت از کارآفرینان و فعالان حوزه صنایع دستی استان، ٢٢ میلیارد و ٥٠٠ میلیون تومان تسهیلات در قالب تسهیلات مشاغل خانگی، تبصره ١٨ و تبصره ١٦ به متقاضیان پرداخت شد.

کد خبر 2757241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha