«شاهو محمدی» به دلیل فنی از کسب دومین مدال المپیک باز ماند

سرویس آذربایجان غربی-رییس اداره ورزش و جوانان مهاباد گفت: «شاهو محمدی» ورزشکار نابغه سندروم داون این شهرستان توانست در مسابقات المپیک ویژه برلین در رشته شنای کرال سینه ۴۰۰ متر مدال طلا بگیرد ولی در ۱۰۰ متر پروانه به دلیل فنی از کسب دومین مدال باز ماند.

کیوان خوشبخت در گفت وگو با خبرنگار کردپرس افزود: این توانجوی با استعدادی مهابادی که به عنوان تنها نماینده کاروان ایران در رشته شنا مسابقات المپیک ویژه ۲۰۲۳ برلین حضور دارد، روز گذشته توانست در ماده ۴۰۰ متر صاحب عنوان نخست و گردان آویز طلا شود.

او اظهار کرد: در ادامه مسابقات المپیک ویژه برلین محمدی شناگر مهابادی امروز در ماده ۱۰۰ متر پروانه که رشته تخصصی اوست به مصاف حریفان خود رفت ولی بخاطر افتادن عینک در حین شنا، نتوانست مسابقه را ادامه دهد و در حالیکه امید اول کسب مدال طلا بود، از دور مسابقات کنار رفت.

رییس اداره ورزش و جوانان مهاباد گفت: محمدی ورزشکار سندرم داون، رکورد شنای معلولان، مدال طلا و نقره المپیک ویژه ایرانیان، طلای مسابقات قهرمانی شنای معلولان کشور و چندین مقام ارزنده دیگر را در کارنامه ورزشی خود دارد و در رشته‌های قایقرانی، کوهنوردی و دوچرخه سواری و دو ومیدانی هم فعال است.

او اضافه کرد: این نوجوان مهابادی مبتلا به سندروم داون، به عنوان نخستین شناگر معلول نزدیک به ٣ هزار متر شنا کرده و رکورددار شنای استقامت در ایران و جهان است.

المپیک ویژه با حضور ورزشکاران کم‌توان ذهنی در ۲۶ رشته ورزشی و با حضور ۷۰۰ ورزشکار از ۱۹۰ کشور از ۲۲ خرداد تا ۵ تیرماه با شعار «با هم شکست ناپذیر هستیم» در برلین آلمان برگزار خواهدشد.

در این مسابقات کاروان ورزشی ایران برای اولین بار در قالب یک کاروان ۳۹ نفره که ۲۵ نفر آن را ورزشکار زن و مرد تشکیل می‌دهند در ۹ رشته ورزشی (فوتسال، بدمینتون، دوچرخه سواری، تنیس روی میزی، دوومیدانی، اسکیت، بولینگ، بوچی و شنا) به این رقابتها اعزام می‌شود.

کد خبر 2757315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha